آمریکا و شش کشور عرب حوزه خلیج فارس بر شش فرد و نهاد مرتبط گروه تروریستی داعش تحریم هایی  اعمال کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا و شش کشور عرب حوزه خلیج فارس تحریم‌هایی را بر شش فرد و نهاد متهم به ارتباط داشتن با گروه تروریستی داعش اعمال کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، «مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم» که شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات نیز است سه نهاد و یک فرد در ترکیه و سوریه را در لیست سیاه قرار دادند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مشاغل خدمات مالی و پولی که شامل شرکت صرافی "الهرم"، شرکت صرافی "الخالدی" و شرکت "تواصل" است را به ایفای نقش مهم در انتقال پول برای حمایت از تروریست‌های داعش مستقر در سوریه و تامین صدها هزار دلار نقدینگی برای رهبری داعش متهم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: عبدالرحمان علی حسین الاحمد الراوی  که در سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی داعش به عنوان تسهیل‌کننده مالی ارشد این گروه انتخاب شده، به عنوان یکی از افرادی که تسهیلات مالی ویژه برای داعش در خارج و داخل سوریه فراهم می‌کرد، در لیست سیاه قرار گرفت.

مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم همچنین سازمان رفاه اجتماعی «نجاه» و مدیرش سید حبیب احمد خان را در لیست سیاه قرار داد و این سازمان را به مورد استفاده قرار گرفتن به عنوان یک شرکت پوشش برای حمایت از فعالیت‌های شاخه داعش در افغانستان متهم کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم آمریکا و شرکای حوزه خلیج فارسش را برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای مشترک به یکدیگر نزدیک‌تر کرده و ظرفیت پایداری برای هدف گرفتن شبکه‌های مالی تروریستی در هر کجایی که فعالیت دارند، ایجاد می‌کند.

با این اقدام تمامی اموال و دارایی‌های این شش فرد و نهاد در آمریکا مصادره می‌شود و به طور کلی آمریکایی‌ها را از انجام معامله با آنها منع می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید