علی یونسی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در پیامی عید بزرگ «نوروز ربا» را به ایرانیان صابئین مندایی تبریک گفت.

ایرنا نوشت: حجت الاسلام علی یونسی نماینده ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی-مذهبی در پیامی با تبریک عید بزرگ ایرانیان مندایی نوشت:  نوروز ربا (دهوا ربا) عید بزرگ صابئین و زاد روز نخستین پیام آور خدا حضرت آدم و آغاز سال نو مندایی را به ایرانیان عزیز صابئین مندایی و تمام پیروان حضرت یحیی (ع)، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

وی در این پیام افزود: همه پیام آوران بزرگ الهی همچون حضرت آدم، ابراهیم، زرتشت، موسی، یحیی، عیسی و محمد (که درود خدا بر تمام آنان باد) بشریت را به پرستش خدای یکتا، محبت و مهربانی، رواداری و به رسمیت شناختن تفاوت‌ها، صلح و عدالت اجتماعی، دعوت کرده اند.

یونسی ادامه داد: ایرانیان صابئین مندایی، بیش از هزار سال است که همچون صابئین مندائی جهان، این عید بزرگ و مهم آئین مندائیت را در میهن شان ایران، جشن می گیرند. این عید که با اعتکاف، روزه، دعا و نیایش پرودگار و غسل و تعمید همراه است، در واقع تمرین یکتاپرستی و توجه به خالق یکتاست. خداوندی که نور آسمان و زمین است و با عنایت و مدد او می توان بر تاریکی و ظلمات پیروز شد.

وی در این پیام ضمن تشکر از همه  ایرانیان صابئین مندایی بابت رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند و فیزیکی در این ایام، نوشت:  بسیار به جا است که همگی در این روزهای معنوی برای تمام مردم ایران و جهان، دعا و طلب سلامتی نماییم؛ از خداوند یکتا، برای همه ایرانیان و هموطنان عزیز صابئین مندایی، سالی سرشار از سعادت و بهروزی توأم با سلامتی را مسألت دارم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید