۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 54521775

سازمان امنیت فدرال روسیه از کشته شدن  یک داعشی و دستگیری پنج تن دیگر خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: ماموران این سازمان در جنوب روسیه یک داعشی را کشته و پنج تن دیگر از اعضای این گروه تروریستی را دستگیر کردند.

سازمان امنیت فدرال روسیه (ف.اس.ب) روز دوشنبه در بیانیه ای که در سایت این سازمان منتشر شده است، اعلام کرد: سازمان امنیت فدرال روسیه در استان روستف (در جنوب روسیه) یک کانون مخفی گروه تروریستی داعش را شناسایی کرده و از فعالیت آن جلوگیری کرد.

در بیانیه گفته شده است: اعضای این کانون شش نفر از اتباع روس و نیز یکی از کشورهای منطقه آسیای مرکزی بودند و حمله به ماموران پلیس و انجام اعمال تروریستی در مراکز درمانی و آموزشی را تدارک دیده بودند.

رئیس این گروه در جریان اقدامات برای دستگیری وی در منطقه آزوفسک استان راستف با اسلحه خودکار به سوی ماموران تیراندازی کرد و در جریان انفجار بمبی که همراه داشت کشته شده و بقیه اعضای گروه شامل پنج نفر دستگیر شدند.

از این گروه چند قبضه اسلحه و مقادیری مهمات و بمب آماده برای انفجار بدست آمد.

در سال‌های اخیر در روسیه دهها عضو و هوادار گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شدند که برخی از آنان با سرکرده تروریست‌ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات‌های تروریستی در روسیه دستور می‌گرفتند.

مسلمانان سنی افراطی بزرگترین چالش روسیه در یک دهه اخیر در این کشور به حساب می آیند پیشتر گروه های نژاد پرست اسلاو نیز دردسرهایی برای سرویس امنیتی روسیه ایجاد می کردند که مسکو توانست آنها را متلاشی کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید