گزارش‌های اولیه نشان می دهد که برگشت شعله یا فشار بیش از حد به‌محض گرم شدن محفظه کشتی عامل انفجار در ناو جنگی آمریکایی بوده است.

به گزارش سلام نو به نقل ازایرنا،  ساعت‌ها از زمان شروع آتش‌سوزی و انفجار در ناو جنگی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» آمریکا می‌گذرد، اما هنوز دلیل این حادثه مشخص نیست و برخی گزارش‌های اولیه از برگشت شعله یا فشار بیش از حد به‌محض گرم شدن محفظه کشتی حکایت دارد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان،  ۱۶۰ نفر زمانی که این ناو در اسکله سن‌دیگو پهلو گرفته بود و دچار آتش سوزی و انفجار شد، داخل کشتی بودند.

همه خدمه از کشتی تخلیه شدند و ماموران آتش نشان از ۹ صبح روز یکشنبه برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

ماموران آتش نشان برای محاصره آتش، فضاهای مختلف کشتی را پاکسازی کردند.

مشخص نیست که چه چیزی باعث آغاز آتش سوزی شده است. زمانی که اولین گزارش ها از وقوع آتش سوزی در صبح روز یکشنبه منتشر شد، گفته شد که آتش در محل ذخیره پایینی کشتی روی داده است، فضایی باز و وسیع که مقادیر زیادی تجهیزات دریایی و وسایل دیگر در آن ذخیره می شود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در جریان اوضاع جاری در ناو حادثه دیده قرار گرفته است.

براساس اعلام نیروی دریایی آمریکا، ناو جنگی یواس‌اس بونهوم ریچارد یک ناو هجومی آبی خاکی است.

ناو آمریکایی بونهام ریچارد که از سال ۱۹۸۸ وارد نیروی دریایی آمریکا شده است، ۲۵۷ متر طول دارد و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر خدمه در آن خدمت می کنند.

با توجه به ابعاد فاجعه، به نظر می رسد مقام های آمریکایی درخصوص اخبار واقعی تلفات و خسارات ناشی از آن پنهانکاری می کنند.  پنتاگون با گذشت ساعت ها از شروع آتش‌سوزی در این ناو جنگی، همچنان درباره علت وقوع حادثه سکوت کرده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید