دربیماری بواسیر، کانال مقعد برای عبور مدفوع از روده بزرگ بسیار ضخیم می شود. هنگامی که مدفوع، غیر طبیعی در داخل روده بزرگ گیر کند، بیمار مجبور است آن را به سختی دفع کند. کانال مقعد بدون آسیب ظاهری تا 35 میلی متر گسترش می یابد. هر چیزی فراتر از این اندازه، باعث ایجاد درد در این ناحیه می شود. اگر فردی نتواند عضله مقعد خارجی را به طور کامل شل کند، هنگام خروج مدفوع درد زیادی را تجربه خواهد کرد. این امر به تدریج باعث بیماری بواسیر، شقاق، شکاف مقعد و سایر عوارض دیگر می شود.

با بزرگتر شدن بواسیر، دیافراگم کانال مقعد کوچکتر می شود و مدفوع سخت تر عبور می کند. اکثر افراد برای مقابله با مشکلات دفع مدفوع، میزان فیبرهای غذایی و مکمل های آن را افزایش می دهند. در واقع افزایش مصرف فیبر، بواسیر را بدتر می کند. با افزایش مقدار فیبر در رژیم غذایی، مدفوع بزرگتر شده و دفع آن سخت تر می شود، در حالی که دیافراگم مقعد کوچکتر می شود. هرچه دیافراگم مقعد کوچکتر و مدفوع بزرگتر شود، افراد دچار یبوست بیشتری می شوند و احساس درد بیشتری می کنند.  البته با استفاده از با استفاده از روشهای طبیعی می توان این مشکلات را تا حد زیادی بهبود بخشید.

روش های طبیعی برای درمان بواسیر

فندق

فندق می تواند خارش و درد را کاهش دهد. فندق، یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند تورم را کاهش دهد. می توان مستقیماً از روغن فندق روی بواسیر استفاده کرد. به این صورت که  دستمال مرطوب را با روغن فندق آغشته کرده و سپس آن را بر ناحیه دردناک بمالید. مطمئن شوید که دستمال مرطوب هایی که انتخاب می کنید، حاوی الکل، عطر یا سایر مواد تحریک کننده نباشند. این مواد به جای تسکین، می توانند علائم را تشدید کنند. روغن فندق در محصولات مرطوب کننده و صابون های ضد خارش نیز یافت می شود.

سیب زمینی

سیب زمینی یکی دیگر از فرآورده های طبیعی درمان بواسیر و شقاق است. عجیب به نظر می رسد، اما  سیب زمینی یک درمان خانگی برای بواسیر است. سیب زمینی رنده شده ، مانند یک مسکن طبیعی برای کاهش درد ناشی از بواسیر و شقاق عمل می کند.

حمام گرم با نمک اپسوم

حمام گرم  با نمک اپسوم می تواند به تسکین سوزش بواسیر کمک کند. با قرار گرفتن در یک وان پلاستیکی همه بدن خود را درون نمک قرار دهید. حمام گرم به مدت 20 دقیقه به  هر حرکت موثر روده کمک خواهد کرد. افزودن نمک Epsom به آب گرم به کاهش درد و تسکین بیشتر کمک می کند.

انجیر خشک

انجیر خشک یکی از محبوب ترین فرآورده های طبیعی درمان بواسیر و شقاق است. مقداری انجیر خشک را در یک لیوان آب گرم به مدت 8 ساعت بخیسانید. سپس آب آن را صبح ها ناشتا میل کنید. این نوشیدنی به حرکت و عملکرد بهتر روده ها کمک می کند و باعث می شود دفع راحت تری داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید