لزوم و اهمیت بهره گیری از خدمات آنلاین در دوران کرونا ، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. دسترسی به اینترنت و فن آوری های دیجیتال برای اکثر ما در زندگی روزمره بسیار ضروری است.

فناوری ما را قادر می سازد تا کار، خرید، برقراری ارتباط و دسترسی به خدمات مهم را انجام دهیم. بر همین اساس در ماه ژوئیه سال 2016 ، سازمان ملل متحد دسترسی  اینترنت را بخشی از حقوق بشر اعلام کرد. در مواقع اضطراری بهداشت عمومی، اینترنت به ابزاری اساسی برای حمایت از سلامتی افراد تبدیل می شود. در طول همه گیری ویروس، دسترسی به اینترنت و فناوری های دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا می کند، زیرا از این طریق می توان به نجات جان افراد زیادی در سراسر جهان کمک کرد. با دسترسی به اطلاعات مرتبط با سلامتی می توان میزان خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داده و از جان خود و اطرافیان در برابر این ویروس بهتر محافظت کرد. به دلیل حساس بودن و اهمیت این موضوع دولت ها و ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و اینترنتی باید با رعایت کامل استانداردهای بین المللی ، همه تلاش خود را برای تضمین و امکان دسترسی مردم به اینترنت انجام دهند.

تاثیر اینترنت و خدمات آنلاین برای مقابله با ویروس کرونا

اینترنت و خدمات آنلاین در شرایط حساس کنونی مقابله با ویروس کرونا به میزان قابل توجهی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می دهد. اینترنت ما را قادر می سازد تا اطلاعات حیاتی راجع به بیماری همه گیر و اقدامات لازم برای مقابله با آن را دریافت کرده و به اشتراک بگذاریم. این همچنین به ما کمک می کند تا اقدامات دولت های خود را درک و بررسی کنیم. امروزه تقریباً 20٪ از جمعیت جهان در شرایط قرنطینه زندگی می کنند، فناوری و خدمات آنلاین کمک می کند تا آنها نیز مانند سایرین در خانه کار کنند، خرید کنند، با دیگر افراد به صورت مجازی ارتباط برقرار نمایند واز ارائه خدمات درمانی و برنامه های آموزشی که امکان آموزش در منزل را از راه دور  فراهم می کنند، بهره ببرند. هر روز اطلاعات جدیدی در مورد این بیماری منتشر می شود، استفاده از خدمات آنلاین به شما کمک می کند، تا از جدید ترین اخبار و آموزش ها در این مورد آگاهی پیدا کنید.

تاثیر فقدان زیرساخت کافی یا اتصال درست اینترنت در دوران کرونا

فقدان زیرساخت کافی یا اتصال درست اینترنت می تواند صدمات جبران ناپذیری در زمینه اقتصاد، آموزش  و سلامتی برای دولت ها به همراه داشته باشد. همه گیری ویروس کرونا موجب شده تا بسیاری از مراکز تجاری، صنعتی، علمی و آموزشی تعطیل یا نیمه تعطیل باشند. در صورت عدم دسترسی به اینترنت و خدمات آنلاین این مراکز قادر به ارائه خدمات خود نخواهند بود و در طولانی مدت باید شاهد رکود علمی و اقتصادی جبران ناپذیری باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید