وزیر آموزش دولت ترامپ  اعلام کرده آموزش کمتر از پنج روز در هفته قابل قبول نیست و مدارس باید در پاییز باز شوند، وی حتی تهدید کرده مدارس در صورتی که انتظارات او را تامین نکنند، منابع مالی فدرال را قطع خواهد کرد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، رویکرد سختگیرانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشایی مدارس در فصل پاییز، معلمان این کشور را در جبهه مخالف با او قرار داده و اتحادیه‌های معلمان را نسبت به سلامت و بهداشت دانش آموزان، آموزگاران و کادر آموزشی نگران کرده است.

ترامپ و متحدانش پیوسته چنین استدلال می کنند که مدارس باید باز شوند زیرا بسته بودن آنها تاثیری منفی بر دانش آموزان دارد و کودکان وقتی به کووید-۱۹ مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند یا اصلا علامتی ندارند.

اما معلمان می گویند نگران ابتلا به کووید-۱۹ در مدارس یا انتقال آنها و ابتلای اعضای خانواده هایشان هستند زیرا معلوم نیست کودکان در انتقال این بیماری به دیگران تا چه اندازه نقش دارند.

ترامپ و بتسی دِووس وزیر آموزش او و بسیاری دیگر از مقام های ارشد بهداشتی در آمریکا چند هفته گذشته را صرف برگزاری مراسم های عمومی برای تاکید بر باز شدن درهای مدارس در پاییز امسال کرده اند.

وزیر آموزش دولت ترامپ  گفته است آموزش کمتر از پنج روز در هفته قابل قبول نخواهد بود و تهدید کرد منابع مالی فدرال برای مدارس را در صورتی که انتظارات او را تامین نکنند، قطع خواهد کرد؛ اقدامی که ممکن است از آن شکایت شود.

معلمان و مدیران مدارس خواسته او را به ویژه در مناطق افزایش موارد ابتلا به کرونا غیرواقعی و نا ایمن توصیف کرده اند. آنها همچنین به نیاز بیشتر به منابع مالی برای حفاظت از دانش آموزان و کادر آموزشی خود در مقابل ابتلا به کرونا اشاره کرده اند. این درخواست در حالی مطرح شده که دولت های ایالتی و محلی در آمریکا با کاهش بودجه به دلیل هفته ها و ماه ها تعطیلی به دلیل شیوع کرونا مواجه اند.

درحالی که تصمیمگیری درباره چگونگی و زمان بازگشایی مدارس در پاییز برعهده فرمانداران و مسئولان مدارس محلی است، اتحادیه ها نگران آن هستند که این مقامات تحت فشار دولت قرار گیرند.

بازگشایی کامل مدارس در پاییز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که اقتصاد نقش مهمی در آن دارد، به نفع ترامپ خواهد بود. دولت آمریکا به منافع اقتصادی ناشی از بازگرداندن کودکان به کلاس های درس اشاره می کند زیرا این امر به والدین دانش آموزانی که نمی توانند دورکاری کنند اجازه می دهد به سرکارهای خود بازگردند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا دستورالعمل هایی را برای کمک به رعایت بهداشت مدارس در صورت بازگشایی آنها صادر کرده که شامل حفظ فاصله اجتماعی، پوشاندن صورت برای دانش آموزان و کارکنان آموزشی و شست وشوی مداوم است.

دولت فدرال امکان تدوین سیاست ها در مدارس را محدود کرده است. حدود ۹۰ درصد از بودجه مدارس را دولت های ایالتی و محلی تامین می کنند. مابقی ۱۰ درصد از بودجه را دولت فدرال برای تامین خدمات دانش آموزان بی بضاعت در اختیار قرار می دهد. قطع این منابع برای مدارس مغایر با قانون اساسی است زیرا بودجه آن را کنگره تعیین گرده است.

برخی از ایالت های آمریکا تاکنون از دستور دولت ترامپ پیروی کرده اند. در فلوریدا که یکی از بیشترین آمار شیوع ویروس در این کشور را دارد وزارت آموزش ایالتی به مدارس گفته است که دستکم پنج روز در هفته مدارس باز خواهند بود.

دستورات جدید ترامپ درباره برگزاری آموزش مجازی در دانشگاه ها و کلاس های غیرحضوری کارشناسی نیز در ترم پاییز چالش هایی را از جمله در خصوص دانشجویان خارجی برانگیخته است.

طبق تازه ترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۳میلیون نفر گذشته است که از این تعداد بیش از ۵۷۰ هزار نفر جان باخته اند. آمریکا با سه میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۵ مبتلا در صدر دیگر کشورها قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید