سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک  روز رسانی کرد.

سرعت انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا افزایش یافته به طوری که شمار مبتلایان به این ویروس به مرز 13 میلیون رسیده است.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، تا کنون12,952,543  تن مبتلا و 569,504 تن بر اثر بیماری کووید ـ 19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

کشور آمریکا همچنان دارای بیشترین تلفات و ابتلا بر اثر ویروس کرونا است و در رتبه یک دنیا قرار دارد. روز شنبه این کشور 61,719 مورد ابتلای جدید و 734 مورد فوت را ثبت کرد.  با وجود اینکه موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌های دو ایالت فلوریدا و تگزاس افزایش شدیدی داشته و رکورد بالای آمار روزانه مبتلایان در این کشور طی روزهای اخیر ثبت شده، آمار نشان می‌دهد که در روزهای اخیر موارد روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده روند کاهشی پیدا کرده است.

با این حال به گفته محققان، کاهش آمار مرگ و میر ادامه پیدا نخواهد کرد چون فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ زمانی رخ می‌دهد که به طور معمول حدود چند هفته از زمان آلوده شدن فرد به کروناویروس گذشته باشد. کارشناسان پیش بینی کرده‌اند افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها می‌تواند افزایش موارد فوتی را به همراه داشته باشد.

بررسی‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد میانگین موارد روزانه فوت ناشی از این بیماری در آمریکا از ۵۷۸ مورد طی دو هفته گذشته به ۶۶۴ مورد در دهم ماه جولای رسیده است. موارد روزانه فوتی در ۲۷ ایالت این کشور طی این بازه زمانی افزایش داشته است.

گفتنی است که ایالت فلوریدا با ثبت ۱۵ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا، در آمار روزانه مبتلایان به این ویروس رکوردزنی کرد.

در خبری دیگر ترامپ هنگام بازدید از بیمارستان نظامی «والتر رید» در خارج واشنگتن به صورتش ماسک زد. به گزارش سی ان ان، ترامپ در این بیمارستان با خبرنگاران گفت‌ وگو نکرد اما پیش از آنکه از کاخ سفید خارج شود، گفته بود: من هرگز با پوشیدن ماسک مخالف نبودم اما معتقدم که ماسک زمان و مکان خاص خودش را دارد. رییس جمهوری آمریکا در ماه‌های گذشته به رغم شیوع کرونا از پوشیدن ماسک خودداری کرده بود.

با ثبت  33,186 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به3,388,832  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز246  تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 137,648  تن می رسد.

برزیل

آمار بالای مبتلایان و قربانیان بیماری کووید-۱۹ در برزیل، این کشور را در رتبه دوم فهرست جهانی پس از ایالات متحده آمریکا قرار داده است. در حال حاضر بیش از 71,584 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین طی روز گذشته 5,437 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور شناسایی شده که در مجموع تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از زمان شیوع به بیش از 1,846,249 نفر رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 92 تن جان خود را از دست دادند.

همچنین نتیجه تست کروناویروس رئیس جمهوری برزیل مثبت اعلام شده و او به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است. وی پیش از ابتلا به این بیماری، کووید-۱۹ را آنفلوآنزای خفیف می دانست اما پس از ابتلا به این بیماری خطرات ناشی از این ویروس را تایید کرد.

روسیه

رئیس یک دانشگاه در روسیه از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اولین واکسن کرونا در مرحله بالینی خبر داد. «وادیم تاراسوف» رئیس بخش پژوهش‌های پزشکی و تکنولوژی دانشگاه «سچینوا» اعلام کرد که آزمایش‌های بالینی اولین واکسن ویروس کرونا بر روی داوطلبان با موفقیت پایان یافته است.به نوشته وبگاه روسیا الیوم، به گفته وی اولین گروه داوطلبان روز چهارشنبه و دومین گروه نیز در ۲۰ جولای ترخیص خواهند شد.

«الکساندر لوکاچف» مدیر پژوهشکده بیماری‌های واگیردار در این دانشگاه نیز گفت که واکسن بیماری کووید-۱۹ در خلال آزمایش‌ها اثربخشی خود را ثابت کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز جمعه از آغاز مرحله نهایی آزمایش‌های بالینی بر روی واکسن کرونا خبر داد و گفت که این وزارتخانه در همکاری با مرکز ملی پژوهش‌ها و علوم بیماری‌های واگیردار «گامالی» آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

با ثبت6,615 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به727,162  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 130 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به  11,335 تن می رسد. 501,061 تن نیز تا کنون بهبود یافته اند.

هند

رکورد شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در هند برای چندمین بار در روزهای اخیر شکسته شد. روز شنبه 27,755 مورد ابتلا و 543 مورد فوت بر اثر ویروس کرونا گزارش شد. در آخرین آمار نیز  با ثبت29,089 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به879,447  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 500 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 23,187  تن می رسد.

مکزیک

در 24 ساعت گذشته 6,094 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور گزارش شده است که تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در این کشور را به 295,268 نفر افزایش داده است.

539مورد فوتی دیگر در شبانه روز گذشته به ثبت رسیده که با این حساب تلفات کلی بر اثر بیماری کوویدـ19 در این کشور به 34,730 تن می رسد.

دولت مکزیک اعلام کرده است که تعداد واقعی افراد مبتلا و ناقل احتمالاً به مراتب بیشتر از موارد گزارش شده است.

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان امروز به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر این اساس طی ساعات گذشته ۲ هزار و ۷۷۹ نفر دیگر در عربستان کرونا گرفته اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۲۳۲ هزار و ۲۵۹ نفر رسیده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت عربستان؛ ۲ هزار و ۲۴۵ کرونایی وضع وخیمی دارند.وزارت بهداشت عربستان همچنین از مرگ ۴۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور بر اثر این ویروس قاتل خبر داد تا شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان به ۲ هزار و ۲۲۳ نفر برسد.همچنین مقامات بهداشتی سعودی از بهبودی ۱۷۴۲ نفر از چنگال کرونا طی ساعات گذشته هم خبر دادند.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۴۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

لاری با بیان این مطلب که خوشبختانه تا کنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت:  ۳۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین افزود: تا کنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که استانهای خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استانهای تهران، فارس،کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید