با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت ایران منصوب شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر علی اکبری ساری را به عنوان رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش سلا م نو به نقل از ایسنا، در متن حکم دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر علی اکبری ساری، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران آمده است: "نظر به سوابق، تجربیات علمی و اجرایی ارزنده جنابعالی، به استناد ماده ۶ اساسنامه موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد شماره ۱۲۲۹/۱۱/۹۹ مورخ ۱۳۹۹.۴.۸ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران به مدت دو سال به عنوان رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید تا با رعایت ضوابط و مقررات قانونی زیر نظر مستقیم اینجانب انجام وظیفه کنید.

امید است در دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در ماده ۳ اساسنامه موسسه، با بهره‌گیری از توان بالقوه‌ای که در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور و موسسات تحقیقاتی و سازمان‌های مرتبط وجود دارد، فعالیت موسسه را به عنوان پشتوانه علمی و تحقیقاتی برای توسعه و تعالی سلامت در افق ۲۰ ساله کشور، اهداف برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نقشه جامع علمی کشور تداوم بخشیده و ارتقاء دهید.

انتظار می‌رود موسسه با تقویت ساختار و توان علمی خود و همکاری با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور اقدامات عملی و عینی در زمینه استقرار برنامه دیده‌بانی سلامت کشور، تقویت همکاری‌های علمی داخلی و بین‌المللی، همکاری در ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز و بسترسازی تحقیقات کاربردی در راستای نیازهای نظام سلامت انجام داده و جنابعالی به‌طور مستمر نتایج آن را به اینجانب گزارش کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در جهت خدمت به ملت شریف ایران، در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید".

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در نامه‌ای از خدمات ارزشمند دکتر فتوحی قدردانی کرد.

در متن نامه دکتر اکبر فتوحی، استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: "مسئولیت پذیری و همکاری اعضای هیأت علمی در اداره امور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بدون تردید یکی از مهمترین عوامل پیشرفت آن در دوره حیات پربرکت دانشگاه بوده است.

لازم می‌دانم از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند جنابعالی در زمان تصدی ریاست موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران که نتایج پرباری در پی داشته است، سپاسگزاری کنم و برایتان از درگاه خداوند متعال سلامتی و سعادت روزافزون مسئلت کنم.

امیدوارم دانشگاه و عرصه نظام سلامت کشور همچنان بتواند از تجارب و توانمندی‌های ارزنده شما بهره‌مند شود."

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید