یکی از بازیگران سرشناس شبکه کودک تلویزیون رژیم صهیونیستی ویدیویی نژاد پرستانه علیه کودکان عرب ساکنان منطقه "نقب"  منتشر کرد.

انتشار ویدیویی نژادپرستانه از یکی از بازیگران سرشناس شبکه کودک تلویزیون رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی که با کودکان عرب ساکنان منطقه "نقب" همانند "حیوان" رفتار کرد، جنجال به پا کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در این ویدیو روعی عوز، بازیگر اسرائیلی ملقب به "روی بوی" که از چهره‌های مشهور شبکه کودک این رژیم است، به اعراب بدوی ساکن منطقه نقب اهانت کرده و با آنها همانند "حیوان" رفتار کرد.

عوز در این ویدیو که داخل اتومبیل به همراه خانواده خود است، در حالی که یک تکه کیک در دست گرفته، با اشاره به دو کودک عربی که کنار اتومبیل آنها ایستاده‌اند، خطاب به سه فرزند خود می‌گوید: "کسی دوست داره به اینها غذا بده؟"

ساختار نژادپرستانه این ویدیو علیه کودکان منطقه نقب موجب خشم عمومی شده و این بازیگر مجبور شد با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود بابت این ویدیو عذرخواهی کند.

او ضمن ابراز ناراحتی بابت کلماتش در این ویدیو مدعی شد: این ویدیو مربوط به یک سفر خانوادگی حدود پنج سال قبل است.

او در ادامه مدعی شد: این روش من برای ترتیب فرزندانم و شیوه آموزش و تربیت هیچ کودکی نیست، شیوه من راه انسانیت و عشق است و به این راه ادامه خواهم داد، از صمیم قلبم عذرخواهی می‌کنم و از کسانی که از این صحبت من رنجیده‌اند، پوزش می‌خواهم.

پس از انتشار گسترده این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، یوسف جبارین، رئیس کمیته حقوق کودکان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که این کمیته تصمیم گرفته فردا (دوشنبه) جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی این مساله تشکیل دهد.

جبارین اظهار کرد: این ویدیو طرز نگاه بسیاری از شهروندان درباره شهروندان عرب را نشان داد.

فایز ابو اصهیبان، رئیس شهرداری شهر رهط گفت: عذرخواهی عوز قابل قبول نیست. او زمانی عذرخواهی کرد که فیلم لو رفت.

او بوده که فیلم گرفته و ویدیو را منتشر کرده است، او فردی نژادپرست و غیرمناسب برای آموزش کودکان و یا حتی اجرای نمایش برای آنهاست.

هبه یزبک، یکی از نمایندگان عرب پارلمان رژیم صیونیستی نیز توییت کرد: نژادپرستی انسان می‌کشد، این ویدیو نتیجه سیاست‌های نژادپرستانه و سرکوب‌گرانه حاکم در اینجا (اراضی اشغالی) است، متاسفانه تربیت یک نسل کامل بر اساس نفرت و خود برتربینی انجام شده و اکنون نیز رفتار غیرانسانی را به فرزندان خود آموزش می‌دهند.

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم نیز به نقل از ایمن عوده، رئیس لیست مشترک عربی نوشت، شهروندان عرب در منطقه نقب پیش از این نژادپرستی در اینجا حضور داشتند و پس از آن نیز سال‌های طولانی در اینجا خواهند ماند.

عایده توما سلیمان، نماینده عرب کنست نیز گفت: این ویدیو نشان داد که یک نسل کامل از نژادپرستانی که غیر از خود را پایین‌تر می‌دانند، چگونه تربیت می‌شوند، استعمارگران سفیدپوست در آفریقا نیز به همین شکل رفتار می‌کنند.

سلیمان افزود: نژادپرستی غیرانسانی که در این ویدیو شاهد بودیم در کنار سرکوب و فقر شرم‌آور اعراب بدوی ساکنان منطقه نقب قرار می‌گیرد.

در منطقه نقب ده‌ها روستای عرب بدوی که دولت‌های اسرائیل آنها را به رسمیت نشناخته قرار دارد و آنها از شبکه آب، برق و تلفن محروم بوده و دولت‌های اسرائیلی هیچ‌گونه خدماتی به آنها ارائه نمی‌کنند. همچنین خانه‌های بسیاری از آنها به بهانه نداشتن مجوز توسط اسرائیل تخریب شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید