تمیز و ضد عفونی کردن خانه از انتشار و انتقال میکروب ها جلوگیری می کند، به خصوص اگر کودک یا فرد بیماری در خانه داشته باشید، تمیز نگه داشتن خانه اهمیت بیشتری پیدا می کند. اما قبل از نظافت خانه باید نکات زیر را به خوبی مراعات کنید.

·        برای تمیز و ضد عفونی کردن روزمره از دستکش لاتکس یا دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

·        سطوح را با استفاده از صابون و آب تمیز کرده و سپس از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید.

تمیز کردن با آب و صابون باعث کاهش تعداد میکروب ها، خاک و ناخالصی های موجود در سطح می شود. همچنین استفاده از آب و صابون روشی ایمن و کم خطر برای تمیز کردن وسایل خانه میباشد. در اینجا نحوه تمیز کردن سطوح مختلف خانه آورده شده است.

ضدعفونی کردن سطوح لمسی

سطوح لمسی شامل میزها، کلیدهای روشنایی، دستگیره، تلفن، صفحه کلید، توالت، شیر آب، درب، پنجره، سینک و غیره می باشد. برای تمیز کردن آنها می توانید از مواد شوینده مخصوص هر محصول استفاده کنید.

برای اطمینان از استفاده ایمن و موثر محصول، دستورالعمل های موجود روی برچسب آنها را دنبال کنید. اکثر این محصولات شامل دستورالعمل های زیر برای ضد عفونی کردن سطوح می باشند.

·        سطح  را برای مدتی مرطوب نگه دارید.

·        به موارد احتیاطی مانند پوشیدن دستکش و اطمینان از تهویه مناسب توجه کنید.

·        از چشم در برابر خطرات احتمالی محافظت کنید.

·        بیشتر از مقدار توصیه شده در برچسب استفاده نکنید.

·        از آب در دمای اتاق برای رقیق کردن استفاده کنید.

·        از مخلوط کردن محصولات شیمیایی با یکدیگر خودداری کنید.

ضد عفونی کردن کف پوش ها

کفپوش ها به دو دسته نرم و سخت تقسیم می شوند. هر کدام از آنها به شیوه مخصوص خود تمیز و ضد عفونی می شوند . در زیر نحوه ضد عفونی کردن آنها آمده است.

·        برای تمیز کردن  کفپوش های نرم مانند فرش ابتدا مقداری جوش شیرین روی فرش به مدت 20 دقیقه بریزید تا میکروب ها و آلودگی ها را از بین ببرد، سپس با استفاده از جارو برقی آنها را از سطح فرش پاکسازی کنید و در آخر فرش را با  شامپو فرش تمیز نمایید.

·        برای تمیز کردن کفپوش های سخت مانند، کفپوش های سرامیکی یا چوبی از شوینده مناسب و سازگار با جنس کفپوش مطابق دستورالعمل استفاده کنید.

ضد عفونی کردن پرده، حوله و ملحفه

موارد پارچه ای مانند پرده، حوله و ملحفه را درون ماشین لباسشویی بیاندازید. پارچه ها را بر اساس  رنگ و جنس آنها تفکیک کنید. از گرمترین تنظیم آب استفاده کنید. مواد شوینده مناسب با هر نوع پارچه را انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید