نزدیک شدن به اوج همه گیری Covid-19 با ثبت 6885 مورد جدید طی یک روز در هفته در آفریقای جنوبی مشخص شد؛ منجر به آن شد که دو پرستار بیمارستان Groote Schuur در خط مقدم، مصمم و متعهد برای نجات جان بیماران گام بردارند. هدف ما از این مقاله به اشتراک گذاشتن داستان کسانی است که در این مرکز کار می‌کنند.

ورنا کالینز و جودیت پرنزی - مستقر در بخشی ICU تنفسی این بیمارستان که اکنون به عنوان یک بخش تنفسی برای بیماران مبتلا به کووید-19 استفاده می‌شود؛ در تلاش هستند تا در شیفت‌های 12 ساعته کار کنند! این دو پرستار فداکار به دلیل کمبود کادر درمان در این بیمارستان، بعضی اوقات در روزهای تعطیل هم به ارائه مراقبت‌های درمانی لازم می‌پردازند.

یکی از این دو پرستار گفت: "ما حدود ساعت 30/6 صبح به اینجا می‌رسیم. به طور معمول ما دوشنبه و سه شنبه کار می‌کنیم و چهارشنبه و پنجشنبه روزهای تعطیلی ما محسوب می‌شود و دوباره آخر هفته روز کاری ما آغاز می‌شود. اما در حال حاضر پرستار و کارمند دیگری در بیمارستان نیست و اکنون در وضعیتی قرار داریم که مجبور به کار در یکی از روزهای تعطیل خود نیز هستیم."

به اعتقاد این دو پرستار با وجود آنکه زمان زیادی برای برقراری ارتباط با بیماران و خانواده ها در اختیار ندارند اما ساعات طولانی در حال ارائه مراقبت‌های روحی و عاطفی به این افراد هستند.

این دو پرستار گفتند که آنها و بیماران با کمک تماس‌های ویدیویی برای دیدار با بیماران و خانواده های خود می توانند اقدام کنند. بیماران می‌خواهند خانواده خود را ببینند. همچنین می‌توانید به خوانواده بیماران بگویید که بیمار ترخیص شده است، بیمار وضعیت جسمانی مطلوبی دارد و حتی از بیماران عکسی را برای خانواده شان ارسال نمایید.

در اوایل هفته جاری، دکتر کیت کلو- رئیس اداره بهداشت این منطقه- گفت که حداقل 22 نفر از اعضای کادر بهداشت در استان، به دلیل Covid-19 درگذشتند و آزمایش 5602 نفر نیز مثبت بوده است. همه گیری کرونا در این استان با نزدیک شدن به اوج همه گیری به روزانه بیش از هزار نفر مورد جدید چالش برانگیز شده بود.

علاوه بر این، در این استان 7001 بیمار مبتلا به Covid-19 در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بستری شده بودند! این تعداد بالاترین نرخ بستری بیمارستان‌های این استان تا به امروز است، آماری که به ما درمورد لزوم پیش بینی و برنامه ریزی مناسب هشدار می‌دهد.

مقامات از کسانی که در خط مقدم بودند تشکر کردند به این حال سلامت کارمندان همچنان یک چالش واقعی است، زیرا آن‌ها به امکانات جدید و نیز توانایی لازم برای ارائه خدمات به مردم نیاز دارند تا بتوانند سلامت بیماران را تضمین کنند. همچنین بهره گیری از داوطلبان و پرستاران و نیز پزشکان متخصص کوبا نیز در این روند موثر بودند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید