دیابت، یک بیماری مزمن پزشکی است که در آن میزان قند یا گلوکز در جریان خون افزایش می یابد. هورمون انسولین به انتقال گلوکز از خون به سلولها کمک میکند تا از این طریق انرژی مورد نیاز آنها تامین شود. وقتی سلول های بدن نمی توانند به انسولین پاسخ دهند، بدن ممکن است انسولین کافی تولید نکند.

دیابت کنترل نشده می تواند به میزان بالای گلوکز خون به صورت مزمن منجر شود و عوارض جدی به همراه داشته باشد .دلایل زیادی از جمله عدم تحرک کافی، مصرف بیش از حد غذاهای مضر، استرس عاطفی، کمبود خواب، سموم و ژنتیک موجب ابتلا به دیابت می شوند. در بیشتر مواقع، بیماران مبتلا به دیابت علاوه بر داروهای خود از فراورده های طبیعی درمان دیابت استفاده می کنند. این نوع فراورده ها روشی فوق العاده برای تکمیل درمان دیابت است. اطلاع و راهنمایی صحیح از مصرف این فراورده های طبیعی، مکمل ها و داروها میتواند منجر به افت قند خون به نام هیپوگلیسمی شود.

علائم دیابت

در دیابت، همانطور که گفته شد بدن قادر به استفاده موثر از انسولین برای وارد کردن گلوکز به سلولها نیست. این امر باعث می شود بدن به منابع انرژی جایگزین در بافت ها، عضلات و اندام ها اعتماد کند. این یک واکنش زنجیره ای است که می تواند علائم مختلفی را ایجاد کند. علائم ممکن است در ابتدا خفیف باشند، اما به مرور زمان این علائم توسعه می یابند. علائم اولیه دیابت شامل موارد زیر است.

·        گرسنگی مداوم

·        کمبود انرژی

·        خستگی

·        کاهش وزن

·        تشنگی بیش از حد

·        تکرر ادرار

·        دهان خشک

·        پوست خارش دار

·        تاری دید

با پیشرفت بیماری، علائم شدیدتر و خطرناک می شوند. اگر سطح قند خون شما برای مدت طولانی بالا بوده باشد، علائم دیابت می تواند شامل موارد زیر باشد.

·        عفونت های حاد

·        خونریزی زیاد از بریدگی ها یا زخم ها

·        تکه های تیره روی پوست

·        درد پا

·        احساس بی حسی در اندامها یا نوروپاتی

اگر دو یا چند مورد از این علائم دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. بدون درمان، دیابت می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

علت اصلی دیابت

انسولین یک هورمون طبیعی است. لوزالمعده شما آن را تولید می کند و هنگام خوردن آن را رها می کند. انسولین به انتقال گلوکز از جریان خون به سلولهای بدن کمک می کند. اگر مبتلا به دیابت هستید، بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود و به طور موثر از هورمون استفاده نمی کند. این امر لوزالمعده را مجبور به کار سخت تر برای ساخت انسولین بیشتر می کند. با گذشت زمان، این می تواند به سلولهای لوزالمعده آسیب برساند. در نهایت، لوزالمعده ممکن است نتواند انسولین تولید کند. اگر انسولین کافی تولید نکردید یا اگر بدن شما از آن به طور موثر استفاده نکند، گلوکز در جریان خون ایجاد می شود. پزشکان دقیقاً نمی دانند چه چیزی باعث این سری از وقایع می شود. این ممکن است مربوط به اختلال عملکرد سلول در لوزالمعده یا سیگنالینگ سلول و تنظیم آن باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید