نظافت محل کار بر بهره وری، عملکرد و رفاه کارکنان تاثیر می گذارد. مهم نیست که چه فعالیتی در شرکت یا محل کار انجام می شود، حفظ یک محل کار تمیز با تهویه مناسب به ایمنی، سلامت و کارآمد بودن کارمندان کمک می کند. با این حال، برنامه های شلوغ تولید و افزایش بار کاری ممکن است باعث افت استانداردها شوند.

نظافت محل کار برای ایمنی کارمندان ضروری است

هنگامی که کارکنان در یک محیط کثیف کار می کنند، ممکن است متوجه تمام خطرات نشوند. این خطرات میزان تصادف و آسیب کارمندان وکارگران را افزایش می دهد. یک محل کار تمیز همچنین به کاهش مشکلات بهداشتی کارکنان و تقویت روحیه و انگیزه کارمندان برای تولید کمک میکند. در زیر به نکات مهم در مورد نظافت محل کار اشاره شده است.

با تمیز کردن کف طبقات شروع کنید

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای بهبود نظافت در محیط کار انجام دهید، ایجاد یک برنامه جامع تمیز کردن کف طبقات است. کف های اداری یا محل کار گرد و غبار زیادی را به خود جلب می کنند. بنابراین هر چند وقت یکبار با مواد شوینده مناسب کف را به دقت تمیز کنید. تمیز نگه داشتن کف ها به از بین بردن گرد و غبار کمک می کند و همچنین باعث می شود کارمندان راحت تر نفس بکشند.

گرد و غبار را از روی میزها، صندلی ها و تمام وسایل جانبی اتاق پاک کنید

هنگام نظافت محل کار ، تمیز کردن میزها، صندلی ها و تمام وسایل جانبی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا این وسایل دارای درز و شکاف هایی هستند که به راحتی گرد و غبار به آنها نفوذ می کند. حتماً با استفاده از دستمال تمیز هر روز آنها را غبار گیری کنید.

مصرف مواد غذایی را به اتاق غذاخوری محدود کنید

در مورد خوردن غذا، در محل کار قوانینی خاص باید وجود داشته باشد. مصرف مواد غذایی را به یک اتاق غذاخوری یا ناهارخوری محدود کنید. این کار مانع ورود مورچه ها و دیگر موجودات آزار دهنده خواهد شد.

مناطق مشترک را اولویت بندی کنید

هنگام نظافت محل کار بیشتر مناطقی را مورد نظارت قرار دهید که مکرراً کارمندان مختلف از آن استفاده می کنند. این مناطق شامل اتاق غذا خوردن، سرویس بهداشتی یا هر جای دیگری است که بسیاری از کارمندان احتمالاً در طی هر روز از آنجا بازدید می کنند. زیرا احتمال انتشار باکتری در اتاق های پر رفت و آمد بیشتر است. اگر کسی بیمار باشد، می تواند کارمندان دیگر را نیز به راحتی تحت تاثیر قرار دهد.

مناطق ذخیره سازی را تمیز کنید

به منظور کنترل و نظافت محل کار از آسیب حشرات موذی، باید مرتب فضاهای ذخیره سازی مانند کمد، کشو و قفسه ها تمیز شوند. از قرار دادن جعبه های مقوایی به طور مستقیم در کف این مناطق جلوگیری می کنید، زیرا حشرات از مقوا برای ساخت لانه استفاده می کنند. بنابراین بهتر است از جعبه های پلاستیکی در کمد خود استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید