شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح جهان و به دنبال آن تعطیلی سالن های سینما، تئاتر و کنسرت سبب شده است مردم بیش از پیش به شبکه نمایش خانگی روی بیاورند و به تماشای فیلم و سریال های محبوبشان در این شبکه بپردازند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر:  با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینما ها و دیگر اماکن فرهنگی و هنری، همانطور که پیش بینی می شد، استقبال از شبکه های خصوصی افزایش چشمگیری داشت و این امر به حدی بود که بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان مطرح خارجی در تکاپو تولید اثر اختصاصی برای این شبکه بیفتند.

در این بین سریال های مهیج و موفقی همچون «سرقت پول»، «تاریکی»، «بازی های مقدس» و «غول پیکرها» از شبکه نمایش خانگی پخش شده اند که توانستند نظر مثبت طرفداران این عرصه را به خود جلب کنند.

«سرقت پول»، سریالی اسپانیایی در ژانر جنایی و سرقت به کارگردانی آلکس پینا و تهیه کنندگی کمپانی نتفلیکس است که پخش آن از سال ٢٠١٧ و در چهار فصل انجام شده و این در حالی است که ابتدا  قرار بود به صورت چند قسمت محدود ساخته شود، اما به قدری داستان آن مهیج بود و مورد استقبال مخاطبان در سطح جهان قرار گرفت که نهایتاً ساخت و تولید آن به چهار فصل انجامید و احتمالا فصل پنجم آن در سال های آینده ساخته خواهد شد.

داستان سریال درباره سرقت از مهم ترین بخش های امنیتی اسپانیا یعنی ضرابخانه سلطنتی و بانک مرکزی آن توسط چند مجرم سابقه دار است که اتفاقات مهیج و جذابی را در طول چهارفصل برای تماشاچی رقم میزند، در سریال «سرقت پول» بازیگران شاخصی همچون اورسولا کوربیرو، آلوارو مورته، ایتسیار اینانیو و... به ایفای نقش پرداخته اند.

«تاریکی» (دارک) سریالی آلمانی در ژانر فراطبیعی و علمی-تخیلی به کارگردانی باران بو اودار و تهیه کنندگی کمپانی نتفلیکس است که پخش آن از سال ٢٠١٧ و در سه فصل صورت گرفته است و به واسطه سوژه بسیار ناب و موفق سریال که اشاره به سفر در زمان و اتفاقات آخرالزمانی دارد، مخاطبان بسیاری را در سطح جهان به دست آورده است.

داستان سریال پیرامون سفر در زمان چند نوجوان است که به واسطه یافتن یک ماشین سفر در زمان به آینده و گذشته سفر می کنند و از اتفافاتی که قرار است رخ دهد، مطلع می شوند، در سریال «تاریکی» بازیگران شاخصی همچون لوئیس هافمن، موریتس یان، اولیور مازوچی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

«بازی های مقدس» سریالی هندی در ژانر معمایی و دلهره آور به کارگردانی آنورانگ کاشیاب و تهیه کنندگی کمپانی نتفلیکس است که پخش آن از سال ٢٠١٨ و در دو فصل آغاز شده است و نکته جالب آن نخستین سرمایه گذاری کمپانی مطرح نتفلیکس در هند به واسطه داستان و سوژه ناب آن است که مورد توجه بسیاری از اهالی فیلم و سریال نیز واقع شده است.

داستان سریال درباره یک سری اتفاقات چالش برانگیز و معمایی در برهه ای از زمان است که توسط بازیگران مطرح بالیوود همچون سیفعلی خان، نوازالدین صدیقی، رانویر شوری و رادیکا آپته به تصویر کشیده شده است و توانسته به خوبی با مخاطبان در سطح جهان ارتباط برقرار کند.

«غول پیکرها» سریالی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی به کارگردانی گروه سه نفره آکیوا گلدزمن، جف جانز و گرگ برلانتی و تهیه کنندگی کمپانی دی سی کامیکس است که پخش آن در دو فصل از سال ٢٠١٨ آغاز شده است و به واسطه سخصیت های ابرقهرمانی که در سریال وجود دارند، به محبوبیت فراوانی در سطح جهانی دست یافته است.

داستان سریال پیرامون تعدادی ابرقهرمان است که می خواهند کره زمین را از شر یک سری اتفاقات ناگوار نجات دهند و بازیگران مطرحی همچون برنتون توایتز، آنا دیوپ، تیگن کرافت و رایان پاتر در این سریال مشهور آمریکایی ایفای نقش کرده اند

به هرحال با توسعه هرچه بیشتر فضای مجازی و شناخته تر شدن اکران و پخش آنلاین و مهم تر از همه شیوع ویروس کرونا که باعث تعطیلی اماکن فرهنگی و هنری شده است، تماشای سریال های خارجی در ‌شبکه نمایش خانگی می تواند گزینه مفید و موثری در حال خوب این روزهای خانواده باشد تا از فکر و خیال ویروس منحوس کرونا کمی فاصله بگیرند و کماکان خوشبین به آینده ای روشن باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید