پلیس فرانسه اعلام کرد ۵۱۹ مهاجر که در یک اردوگاه غیرقانونی در منطقه «کاله» در شمال فرانسه ساکن شده بودند،‌ اخراج کرد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، بحران مهاجرت در اروپا همچنان به شکل‌های مختلف پیامدهای خود را نشان می‌دهد و در تازه‌ترین اقدام، پلیس فرانسه بیش از ۵۰۰ مهاجر را که در یک اردوگاه غیرقانونی در منطقه «کاله» در شمال فرانسه ساکن شده بودند، ‌ اخراج کرد.

به نوشته روزنامه «لو پاریزین»، خدمات ایالتی و پلیس، روز جمعه بیش از ۵۰۰ مهاجر را از یک منطقه صنعتی پا دو کاله اخراج کرد. این اقدام در منطقه «دون - Dunes» و از یک اردوگاه غیرقانونی مهاجران دو روز پیش از بازدید «ژرار درمنن» وزیر جدید کشور فرانسه انجام شد.

این اقدام فرانسه همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا انجام شده است. چنین اقدامی از سوی فرانسه، مشکلات پیش روی مهاجران را با مسائلی چون بی خانمانی، شرایط بد اقتصادی، رنج های اجتماعی و ... روبرو هستند، به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ و محدودیت های شدید ناشی از آن، دو چندان می کند.

پلیس منطقه پا دو کاله در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۵۱۹ مهاجر در ۱۶ اتوبوس و تحت نظات پلیس به مراکز پذیرش مهاجران، مستقر در منطقه «او دو فرانس - Hauts-de-France» و دیگر مناطق انتقال داده شدند.

از این تعداد، ۱۳ نفر افراد زیر سن قانونی و خانواده بودند که طبق نظر پلیس، به مراکز توان‌بخشی اجتماعی اعزام و همچنین ۲۰ مهاجر دیگر توسط پلیس دستگیر شدند.

وزیر جدید کشور فرانسه روز یکشنبه به پا دو کاله می‌رود. هنوز جزئیات این سفر منتشر نشده است.

اسپوتنیک هم نوشته، براساس داده‌های سازمان های غیردولتی، بیشتر افراد اخراج شده از این اردوگاه غیرقانونی در کاله، از کشورهای افغانستان، عراق، سودان و اریتره هستند.

با وجود اینکه کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می کنند درهای خود را به روی پناهجویان بسته نگاه دارند، بحران افزایش موج مهاجرت به سوی این کشورها همچنان رو به افزایش است و شیوع بیماری کووید-۱۹ نیز بر شدت این بحران افزوده است.

چندی پیش، دفتر پشتیبانی پناهندگی اتحادیه اروپا از افزایش ۱۱درصدی میزان تقاضای پناهندگی در میان کشورهای عضو این اتحادیه در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد و اعلام کرد: انتظار می‌رود این روند صعودی با وجود شرایط همه‌گیری کرونا ادامه یابد.

پرشمارترین متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ اتباع سوریه، افغانستان و ونزوئلا بوده‌اند.

در دو ماهه نخستین سال ۲۰۱۹ موارد درخواست پناهندگی ثبت شده در اروپا ۱۶ درصد افزایش یافت اما بحران همه‌گیری کووید - ۱۹ سبب افت شدید آمار به میزان ۸۶ درصد شد.

دفتر پشتیبانی پناهندگی اتحادیه اروپا اعلام کرد: شمار متقاضیان پناهندگی در اروپا در ماه آوریل/فروردین و اردیبهشت تنها به ۸ هزار و ۷۰۰ مورد رسید که این آمار از سال ۲۰۰۸ به این سو بی‌سابقه بوده است.

این نهاد اروپایی با یادآوری این که شمار تقاضاهای پناهندگی در ماه می/ اردیبهشت و خرداد ۹۹، به آرامی بالا رفته، پیش‌بینی کرده که این روند افزایشی با برداشته شدن محدودیت‌های مرزی پساقرنطینه در اروپا باز هم افزایش بیابد و به وضعیت پیش از کرونا برسد.

همچنین بر اساس این گزارش، گذر پناهجویان از مسیرهای آبی شرق مدیترانه هم به شدت افزایش یافته، به طوری که در سال ۲۰۱۹، حدود ۸۳ هزار نفر از این گذرگاه عبور کرده‌اند. این آمار در سال ۲۰۱۸، ۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر تخمین زده شده بود. این روند بویژه فشارهای بیشتری را بر نظام پناهندگی و پذیرش قبرس و یونان وارد کرده است.

گذر غیرقانونی پناهجویان از مسیر غرب بالکان نیز دو برابر شده و از ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در سال ۲۰۱۸ به ۱۵ هزار و ۱۵۰ نفر در سال ۲۰۱۹ نفر رسیده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید