به دستور مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، مرحله چهارم عملیات نیروهای عراق برای تعقیب و سرکوب عناصر گروهک تروریستی داعش آغاز شد.

الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صبح امروز وارد مقر فرماندهی عملیات مشترک در استان دیاله شد تا بر عملیات نظامی نیروهای عراقی علیه داعش نظارت کند.

در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی آمده است که نیروهای ویژه و پشتیبانی از صبح امروز  مرحله چهارم عملیات "قهرمانان عراق" را طبق رصدهای اطلاعاتی با حمله به اهداف داعش آغاز کردند.

در همین حال، سرلشکر «عبدالامیر کمیل الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، در این باره گفت: مرحله چهارم عملیات قهرمانان عراق برای تعقیب و نابودی بقایای گروه تروریستی داعش و  با هدف برقراری امنیت و ثبات در استان دیاله، با پاکسازی و بازرسی نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

وی افزود:‌ این عملیات به ویژه در مکان هایی که داعش از آنها برای حملات تروریستی یعنی مناطقی که نیروهای فدرال و پیشمرگه را از هم جدا می کند، در حال انجام است.

به گفته الشمری، این عملیات به دستور نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک آغاز شده است.

وی افزود: عملیات در این مرحله منطقه بزرگی به گستره ۱۷ هزارو ۶۸۵ کیلومتر مربع را دربرمی‌گیرد که با مشارکت نیروهای زمینی، فرماندهی دیاله، صلاح الدین، سامرا، پلیس فدرال، الحشد الشعبی، واکنش سریع، مرزبانی، عملیات ویژه، هنگ ضدتروریسم سلیمانیه، پلیس دیاله و پشتیبانی هواپیماهای ارتش و ائتلاف بین المللی آغاز شده است.

معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، تصزیح کرده که این عملیات با توجه اهمیت آن یکی از عملیات های بزرگ و ویژه علیه تروریست های داعش است.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، مرحله چهارم عملیات نیروهای عراقی با عنوان «قهرمانان عراق» امروز (شنبه) به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور در استان دیاله در شرق عراق (هم مرز با جمهوری اسلامی ایران) برای تعقیب و سرکوب عناصر گروهک تروریستی داعش آغاز شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید