دومین گروه از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس توانستند به ایران بازگردند.

ایرنا نوشت: با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک، دومین گروه از دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم بلاروس دیروز جمعه با یک پرواز فوق‌العاده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) به کشور بازگشتند.

اولین گروه از هموطنان ایرانی شامل حدود یکصد نفر از دانشجویان و ایرانیان مقیم بلاروس که در پی لغو پروازها بر اثر شیوع ویروس کرونا در این کشور حضور داشتند و خواستار بازگشت به ایران بودند، ۱۱ خرداد ماه به کشور بازگشتند.

این پرواز با هماهنگی و تلاش‌های وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «ایران ایر» برقرار و اقدام به انتقال هموطنان ایرانی به کشور کرد.

سعید یاری سفیر ایران در مینسک در این مدت و در رایزنی با مقامات و مسئولان دانشگاه در بلاروس پیگیر وضعیت سلامت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شده بود.

در پی شیوع کرونا و از جمله تعطیلی دانشگاه‌ها جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم در تعدادی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی خواستار بازگشت به کشور بودند که با پیگیری‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها و با هماهنگی وزارتخانه‌های بهداشت و راه و برقراری پروازهای فوق العاده به کشور بازگشتند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید