نظافت راه پله و مشاعات در هر ساختمان و خانه ای بسیار مهم است، زیرا راه پله یکی از مناطقی است که بیشترین حرکت در آنجا صورت می گیرد. به همین دلیل به سرعت کثیف می شود و شما مجبور خواهید بود که مرتباً آن را تمیز کنید. به دلیل شیب و کوچکی پله ها، تمیز کردن آنها یک فرآیند مشکل ساز و آزار دهنده است. قبل از شروع نظافت توجه به نوع پوشش راه پله ها اهمیت زیادی دارد. زیرا کف پوش های مختلف باید به شیوه های مختلفی تمیز شوند. در زیر نکات اساسی و مفید برای نظافت انواع راه پله و مشاعات آورده شده است.

نظافت راه پله و مشاعاتی که با  فرش پوشیده شده اند

فرش ها بسیار مستعد آلودگی به لکه ها و بوی بد هستند. بنابراین تمیز نگه داشتن آنها به یک روش دقیق نیاز دارد، که در زیر آورده شده است.

·        جوش شیرین را به طور مساوی روی فرش بپاشید. باید حداقل برای 3 دقیقه صبر کنید تا همه بوها جذب شود.

·        فرش های روی پله را با دقت جارو برقی کنید، تا زباله ها و جوش شیرین کاملاَ پاک شوند.

·        اگر فرش روی راه پله و مشاعات شما خیلی کثیف است، باید آنها را با شامپو فرش بشویید. مقدار متوسطی از شامپو را در آب رقیق کنید، سپس برای شستشوی فرش از یک برس نرم کنید. فرش را خیلی مرطوب نکنید، زیرا خشک شدن آن زمان زیادی طول می کشد.

·

نظافت راه پله و مشاعات بدون فرش

اگر برای پله های خود از فرش استفاده نمی کنید، هنگام نظافت راه پله و مشاعات  باید به جنس مواد به کار رفته در پله ها توجه کنید. و بر اساس آن نوع مواد پاک کننده را انتخاب کنید.

نظافت راه پله و مشاعات چوبی

نظافت راه پله و مشاعات چوبی بسیار سخت است،  زیرا به راحتی آسیب می بینند.

·        قبل از شروع شستشو مطمئن شوید که کفش های خود را برداشته و تمام خاک و زباله را با جاروبرقی پاک کرده اید.

·        هنگام شستن راه پله های چوبی، باید قلم مو یا برس نرم را انتخاب کنید تا آنها را خراشیده نکنید. بهترین مایع برای تمیز کردن سطح چوبی ترکیبی از سرکه و آب است.

·        بعد از اتمام این مراحل از پارچه ای خشک برای پاک کردن پله ها استفاده کنید.

نظافت راه پله و مشاعات بتنی

استحکام پله های بتونی به شما این امکان را می دهد تا از جارو بدون نگرانی از خراشیدن احتمالی استفاده کنید. بعد از جارو زدن، می توانید آنها را با یک برس سخت سفت و یک مایع ساخته شده از چند قطره صابون و آب بشویید. سرانجام، باید سطح را با حوله ای که در آب گرم خیس شده، دوباره بشویید.

نظافت راه پله و مشاعات سنگی

تمیز کردن راه پله سنگی تا حدودی مشابه سطح  چوبی است. شما احتمالاً نمی خواهید صافی پله های سنگی را از دست دهید. بنابراین هنگام تمیز کردن آنها باید یک پارچه یا برس خیلی نرم انتخاب کنید. تمیز کننده های ویژه نیز مفید هستند، زیرا سنگ طبیعی هنگام تعامل با هوا ممکن است لکه دار شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید