داشتن خواب راحت و کافی باعث می شود بدن شما انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را کسب کند. یک فرد بزرگسال نیاز دارد هر شب به طور متوسط بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابد. در این مدت بدن بازسازی های ضروریش را انجام می دهد. گاهی داشتن خواب خوب و کافی شبانه به مشکل می خورد و ممکن است، تمام روز شما را خراب کند. دراینجا 6 راه کار موثر برای داشتن خواب راحت آورده شده است.

1. به تعویق افتادن

بزرگ ترین اشتباهات خواب ما در صبح اتفاق می افتد. بعد از یک شب بد، وسوسه کننده است که به خودمان ترحم کنیم که بخوابیم یا یک روز را کامل بخوابیم. از طرف دیگر، یک واکنش سریع در آغاز روز به تنظیم ساعت خواب و بیداری مغز کمک می کند. اگر خیلی زود از خواب بیدار شدید، سعی نکنید مجبور به بازگشت به خواب شوید. بهتر است از خواب بلند شده و کارهای روزانه خود را انجام دهید. براساس تحقیقات، این امر احتمال بروز بی خوابی مزمن را کاهش می دهد.

2. ورزش کنید

ورزش باعث افزایش دمای بدن و سطح اپی نفرین و آدرنالین، مبارزان شناخته شده خواب می شود. ورزش در اواخر بعد از ظهر یا اوایل عصرمانند سیگنالی است که باعث خواب می شود.

3. یک مدیتیشن کوتاه انجام دهید

کاهش اضطراب و نگرانی در روز می تواند به شما کمک کند تا شب راحت تر بخوابید. 5 تا 10 دقیقه از تکنیک های مراقبه استفاده کنید.

همه این موارد را به یکباره امتحان نکنید، زیرا تغییرات بزرگ در سبک زندگی می توانند احساس طاقت فرسا ایجاد کنند. به جای آن، سعی کنید چند عمل را تغییر دهید. دکتر ماتیو می گوید: "بسیاری از مردم عادات خواب آلودگی دارند، بنابراین شما در شرکت خوبی هستید و دیگر نیازی به بازگرداندن دنیای رویای شما در طول شب نیست.

4. چراغ های اضافی را خاموش کنید

قرار گرفتن در معرض نور آبی روشن می تواند میزان ملاتونین را تا 50٪ کاهش دهد. بعد از ساعت 6 بعدازظهر، از لامپ هایی با نور گرم یا نارنجی استفاده کنید.

5. حداقل دو ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خود داری کنید

شام سبک بخورید. خوردن غذای کمتر در شب به سیستم گوارش استراحت داده و عملکرد هضم را آسان تر میکند. در نتیجه با آرامش بیشتری به خواب می روید.

6.  مشکلات و شرایط استرس زا را بنویسید

مغز شما در طول شب به پردازش شرایط استرس زا ادامه می دهد. با نوشتن مشکلات وشرایط استرس زا قرار دادن آن ها در یک پاکت، محاسبات را بهبود بخشید و راه حل ها را برای صبح صرفه جویی کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید