وزیر آموزش و پرورش زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی را اعلام کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سوالات آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای روز بیستم تیرماه طرح شده، این آزمون حتما در تاریخ مقرر برگزار شود.

«احمدحسین فلاحی» در تشریح جلسه امروز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون که با حضور «محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونان این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای جلسه، اعضای کمیسیون دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند و سپس وزیر آموزش و پرورش نسبت به برخی از این دغدغه‌ها پاسخ‌هایی ارائه کرد.

فلاحی، میزان تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دغدغه‌های اعضای کمیسیون آموزش مجلس خواند و خاطرنشان کرد: توجه به دانشگاه فرهنگیان، اعمال مدرک دوم فرهنگیان، تعویق کنکور ۹۹ و تحقق عدالت آموزشی از جمله مواردی بود که نمایندگان در این نشست بر آن تأکید کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یادآور شد: پرهیز از سیاست‌زدگی در آموزش و پرورش، سیر صعودی مدارس غیرانتفاعی و مساله تعارض منافع در مدیریت مدارس غیرانتفاعی نیز از دیگر مسائلی بود که نمایندگان درباره به آن تذکر دادند.

فلاحی توجه به موضوع همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان، ساده‌سازی و قابل فهم شدن کتب درسی و لزوم توجه به راه‌اندازی انجمن اسلامی دانش‌آموزی را از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دانست.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به موضوع ترک تحصیل دانش‌آموزان و اختصاص بودجه مناسب به آموزش و پرورش از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: درباره مساله جذب نیروهای نهضتی و تأخیر آزمون آنها نیز در جلسه امروز کمیسیون مباحث جدی مطرح شد و نهایتا مقرر شد با توجه به اینکه سوالات برای آزمون روز بیستم تیرماه طرح شده،  آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی حتما در تاریخ مقرر برگزار شود.

فلاحی اضافه کرد: تمهیداتی نیز برای قبولی اکثریت شرکت‌کنندگان در آزمون در نظر گرفته شده است که ضمن اینکه افراد پذیرفته نشده در آزمون نیز به جای قطع همکاری با آموزش و پرورش می‌توانند به صورت حق‌التدریس به‌کار خود ادامه دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید