هنگام رانندگی یک اتومبیل قدیمی، استرس زیادی وجود دارد، زیرا نمی دانید که کدام قسمت مکانیکی یا برقی چند دقیقه بعد در شرایط سخت قرار می گیرد. اگر در سال جدید در حال رانندگی با یک ماشین قدیمی هستید، احتمالاً در حال رانندگی یک مدل قدیمی با یک سری سنسورهای الکترونیکی هستید که می توانند در افت سیستم داخلی اتومبیل تاثیر داشته  باشند. علاوه بر این، خرابی ها در بعضی قسمت ها می توانند ماشین راخراب کنند و منجر به تعمیرات گران شوند. در اینجا به 5 مشکل در اتومبیل اشاره شده  که در ابتدا ممکن است بی اهمیت به نظر برسند، اما می توانند منجر به خسارات جدی شوند.

1. سوئیچ یا رله فن

سوئیچ فن یا رله فن یک جزء الکترونیکی کوچک است که درون جعبه فیوز قرار دارد. این جزء، گرمای بیش از حد را از محفظه موتور بیرون می کشد. رله، زمانی که درجه حرارت به سطح مشخصی می رسد، فن را روشن می کند. اگر رله پنکه به درستی کار نکند، دمای هوا همچنان بالا می رود تا مشکلات گرمایش زیاد شود.

عواقب گرمای بیش از حد می تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و حتی ممکن است به تعویض کامل موتور بیانجامد.

2. درپوش رادیاتور

این  یک جزء کوچک دما داخل مخزن رادیاتور را نگه می دارد و آزاد می کند. درپوش رادیاتور بد معمولاً در حالت باز یا بسته قرار می گیرد که منجر به از بین رفتن مایع خنک کننده و گرمای بیش از حد می شود. بنابراین، هر وقت ماشین خود را سرویس کردید، فراموش نکنید که درپوش رادیاتور خود را نیز توسط یک متخصص بررسی کنید.

3. جریان الکتریکی در سیستم خنک کننده

بیشتر اتومبیل های تولید شده پس از دهه 90، اجزای مکانیکی خود را با سیستم های الکتریکی در هم تنیده اند. در حالی که مزیت های مختلفی برای کنترل وسیله نقلیه توسط سنسورها وجود دارد، اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد. اگر جریان الکتریکی به دلیل اتصال سست در سیستم خنک کننده وجود داشته باشد، می تواند فرآیند الکترولیز را در قسمت هایی که جریان خنک کننده وجود دارد، شروع کند. برای تشخیص، حتی اگر هنوز مشکلی را حس نکرده اید، با برقکار تماس بگیرید.

4. مدار کوتاه

اتصال کوتاه نیز می تواند در وسایل نقلیه اتفاق بیفتد و این مسئله با عواقب جدی همراه است. با این حال، اتصال کوتاه می تواند با چیزی غیر مهم به عنوان ایجاد اتصالات اشتباه یا استفاده از یک مولفه الکترونیکی ناسازگار در وسیله نقلیه شروع شود. اتصال کوتاه می تواند در سیم کشی سنگین سیستم موسیقی، چراغ های جلو و غیره نیز اتفاق بیفتد.

5. نداشتن مایعات کافی

مایعات اساسی موجود در خودرو شامل روغن موتور، خنک کننده، روغن ترمز و روغن انتقال می باشند. اگر وسیله نقلیه مرتب نیاز به روغن موتور دارد، یک فاجعه است. این به معنی اصطکاک زیاد، گرمای بیشتر و آسیب شدیدتر موتور است.

اگر در ماشین خود متوجه هر یک از علائم فوق شدید، با مکانیک مشورت کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید