نرگس آبیار، ستار اورکی، سمیرا مخملباف و علی عباسی ۴ عضو جدید ایرانی آکادمی اسکار را تشکیل می دهند.

آکادمی علوم و هنرهای سینما در ادامه تلاش خود برای افزایش تعداد زنان و اقلیت‌های نژادی بیش از ۸۰۰ عضو جدید را به اعضای خود اضافه کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از سینماسینما، آکادمی علوم و هنرهای سینما در ادامه تغییرات چند وقت گذشته خود، در واکنش به جنبش‌های نژادی و اعتراضات برابرخواهانه اقلیت‌های گوناگون در جهان، ۸۱۹ عضو جدید را به اعضای خود اضافه کرد. این افراد بیشتر از میان زنان و اقلیت‌های نژادی انتخاب شده‌اند.

به این ترتیب می‌توان گفت آکادمی اسکار به اهداف ترسیم شده خود برای سال ۲۰۲۰ که «۲ برابر کردن تعداد زنان و اقلیت‌ها» بود، دست یافته است.

هنرمندان و تهیه‌‎کنندان جدید اضافه شده به آکادمی اسکار از ۶۸ کشور گوناگون هستند که از این میان ۴۵ درصد آنان زن و ۳۶ درصد از اقلیت‌های گوناگون نژادی هستند. این آخرین نمونه از تلاش‌های این نهاد معتبر سینمایی برای پایان دادن به تسلط مردان سفیدپوست بر ساختار خود است.

یالیتزا آپاریچیو بازیگر مکزیکی فیلم «رما»، آنا د آرماس بازیگر کوبایی-اسپانیایی فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹»، آکوافینا و چوی وو-شیک بازیگر کره‌ای فیلم «انگل» از چهره‌های شاخص دعوت شده به آکادمی اسکار هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید