رئیس جمهور در پاسخ به پیشتهاد ترامپ برای مذاکره با ایران گفت:چه کسی اتاق مذاکره را آتش زد؟/اجازه ندهیم حاشیه درست شود

رئیس جمهو رگفت:می‌گویند ما حاضریم مذاکره کنیم، حرف عجیب و غریبی می‌زنند، ما حاضریم مذاکره کنیم یعنی چه؟ چه کسی از میز مذاکره کنار رفت؟ چه کسی میز مذاکره را شکست؟ چه کسی اتاق مذاکره را آتش زد؟

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر روز سه شنبه در جلسه برنامه‌ریزی و تلاش برای تحقق شعار «جهش تولید» با حضور استانداران سراسر کشور گفت: سه گروه بودند که نمی‌توانستند برجام را تحمل کنند و داشتند دق می‌کردند؛ یکی تندروهای آمریکا، یکی صهیونیسم و یکی هم کشورهای مرتجع منطقه بودند. این سه گروه نمی‌توانستند برجام را تحمل کنند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

روحانی:چه کسی اتاق مذاکره را آتش زد؟/اجازه ندهیم حاشیه درست شود

رییس جمهوری گفت: یکی از رهبران کشورها به من گفت وقتی کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری صف بستند، کشورهای مرتجع منطقه از ناراحتی داشتند دق می کردند و توطئه کردند. از آن طرف هم یک آدم کم تجربه در آمریکا روی کار آمد که الان کارکرد و رفتار او را مشاهده می کنید. خود مردم آمریکا می توانند قضاوت کنند. یک آدمی این گونه سرکار آمد و آنها هم او را تحریک کردند و پشت سر او آمدند و به ما فشار آوردند که البته این فشار هم برای این بود که ایران را وادار به تسلیم کند.

وی افزود: او گفت به ایران فشار می‌آوریم و آنها تا سه ماه دیگر تسلیم می‌شوند و بعد خودشان سر میز مذاکره می‌آیند که البته فهمید که اشتباه کرده و محاسبه غلط داشته است. هم صهیونیست‌ها، هم کشورهای مرتجع و هم تندروها در آمریکا اشتباه کردند. ملت ما ایستادگی و مقاومت کرد و امروز برای همه دنیا روشن است که ما با تحریم و فشار تسلیم نمی‌شویم. باید منطقی شوند.

روحانی ادامه داد: می‌گویند ما حاضریم مذاکره کنیم، حرف عجیب و غریبی می‌زنند، ما حاضریم مذاکره کنیم یعنی چه؟ چه کسی از میز مذاکره کنار رفت؟ چه کسی میز مذاکره را شکست؟ چه کسی اتاق مذاکره را آتش زد؟   آنها بودند، ما که در چارچوب معقول، منطق، اخلاق، سیاست و تعهد بین‌المللی بودیم، آنها همه را زیرپا گذاشتند بنابراین هر روز دروغ می گویند که این واقعیت را باید برای مردم توضیح دهیم.

وی گفت: مردم ما کار بزرگی انجام می دهند، ‌مردم در برابر ابرقدرتی که ظالمانه عمل می کند، ایستادگی و مقاومت می کنند که این را باید برای مردم توضیح دهیم و باز کنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید