اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه توضیحاتی درباره روند پرونده قتل رومینا اشرفی داد و گفت: با کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند به نحو عبرت‌آموز برخورد می‌شود.

ایلنا نوشت: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده قتل رومینا شریفی و مجازات پدر وی و اینکه آیا در این زمینه قانون به اصلاح نیاز دارد یا خیر، بیان داشت: قتل رومینا اشرفی و هر نوع قتل نفس دیگر از نظر قوانین جزایی در زمره جنایات و مستوجب مجازات سنگین است. هر نوع قتل نفس تفاوتی هم ندارد که خودکشی، برادر یا خواهرکشی، پدر یا مادرکشی، همسرکشی و یا فرزندکشی باشد، ما آن را جنایت می‌دانیم و معتقدیم باید با کسانی که مرتکب این جنایت می‌شوند به نحو عبرت‌آموز برخورد کرد و در این پرونده نیز اینگونه اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این که باز هم برخی در اینجا دایه مهربان‌تر از مادر نشوند. کسانی که در کشور مخالف لایحه قصاص بودند و علیه آن راهپیمایی می‌کردند یا مقاله می‌نوشتند، امروز مدعی نشوند. دستگاه قضایی حتماً عبرت‌آموز برخورد خواهد کرد.

اسماعیلی یادآور شد: قوه قضاییه در لایحه صیانت، کرامت و حفظ حرمت بانوان در بخش قتل، اگر به هر دلیلی به قصاص منجر نشود، پیشنهاد شدت یافتن مجازات را داده است تا نسبت به مجازات مندرج در قانون مجازات فعلی شدیدتر و سنگین‌تر شود اما باز هم قانون‌گذاری با نمایندگان محترم مجلس است، چه در قالب همین لایحه‌ای که امیدواریم بعد گذاشته ۹ ماه تصویب شود یا در صورتی که مجلس در آن اصلاحاتی انجام دهد، قوه قضاییه حتماً ضوابط و مقررات مجلس را انجام خواهد داد.

وی افزود: البته گذشت با ولی‌دم است و ما توصیه به گذشت می‌کنیم، در سال گذشته بیش از ۳۸۰ حکم قصاص با گذشت و رضایت اولیای دم منتفی شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید