هموطنان مقیم قزاقستان با پرواز شرکت کیش ایر به کشور بازگشتند.

به گزلارش سلام نو به نقل از ایرنا جمعی از هموطنان مقیم قزاقستان با یک پرواز فوق‌العاده شرکت کیش ایر به وطن بازگشتند.

به گزارش دریافتی از سفارت ایران در نورسلطان، جمعی از ایرانیان مقیم قزاقستان صبح امروز با یک پرواز فوق العاده شرکت هوایی کیش ایر از نورسلطان به تهران منتقل شدند.

براساس این گزارش، در این پرواز فوق العاده که با همت و تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان عملیاتی شد، ۱۴۴ مسافر از جمله جمعی از ایرانیان مقیم قزاقستان که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها امکان بازگشت به کشور را نداشتند، راهی کشورمان شدند.

همچنین تعداد ۶۷ مسافر از تهران عازم قزاقستان شدند که بخش اعظم آن شهروندان قزاقستانی مقیم ایران بودند که صبح امروز تهران را به مقصد آلماتی ترک کردند.

دولت قزاقستان از ۱۵ اسفند سال گذشته با هدف مقابله با ویروس کرونا کلیه پروازهای بین المللی ورودی و خروجی این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت بهداشت قزاقستان امروز با صدور بیانیه اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور با شناسایی ۱۶۵ تن دیگر طی شبانه روز گذشته به ۱۲ هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

بر اساس این بیانیه، میزان ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در این کشور ۱.۳ درصد افزایش یافته و شمار قربانیان آن نیز با مرگ ۳ تن دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۶ نفر رسید؛ همچین روند درمان ۲۴۱ تن دیگر به پایان رسیده و شمار بهبودیافتگان به ۷ هزار و ۳۷۶ نفر افزایش یافت.

شمار مبتلایانی که علائم بیماری در آنها مشاهده نمی‌شود، یک هزار و ۳۵۷ نفر گزارش شد. این آمار جدا از مبتلایانی که علائم بیماری در آنها وجود دارد محاسبه می‌شود.

میزان افزایش ابتلا به کرونا در قزاقستان طی هفته گذشته حدود ۲.۳ درصد اعلام شد. در شهرهای نور سلطان ۲۴۷ مورد ابتلا در آلماآتی ۲۰۳ و قراغندی۱۹۷، قزاقستان غربی ۱۴۰ و در آتیرائو ۹۷ مورد ابتلا به کرونا شناسایی و ثبت شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید