حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهر کرد:مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد باید  آینده طولانی مدت را در نظر گرفت.

به گزارش سلام نو و به نقل از ایسنا،‌حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز در جلسه مباحثی  مطرح و درباره‌شان تصمیم‌گیری شد.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که اقدامات خوبی در کشور برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ صورت گرفته است، عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشت در سراسر کشور برای انجام نمونه‌گیری بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۵۰۰  خانه بهداشت در سراسر کشور آماده ارائه خدمات بهداشتی هستند، کارهای علمی و تحقیقی خوبی انجام شده است و در همین راستا هزار و ۹۹ بیمار برای ارائه پلاسما اعلام آمادگی کردند.

روحانی تاکید کرد:  در مقام  علمی و تحقیقی ما رتبه ۱۵ را در سطح جهان دارا هستیم و در جهان اسلام و منطقه رتبه اول را از آن خود کردیم و باید بگویم با بررسی‌های صورت گرفته، ۲ داروی به دست آمده بسیار موثر است و آماده استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی مردم ایران در صف معالجه اروپا و آمریکا بودند اما امروز ایرانیان و غیرایرانیان برای معالجه به کشورمان می‌آیند. همانطور که امروز در بحث پیوند اعضا ما در جایگاه خوبی داریم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در زمینه بهداشت و درمان رتبه خوبی داریم در همین موضوع کووید ۱۹ شاهد بودیم در کنار مبارزه با بیماری، بیمارستان‌ها تجهیز شدند امروز هراز ICU  و ۴۰ سی تی اسکن به بخش بهداشت و درمان ما اضافه شده است.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در این جلسه، گفت: نکته مهم‌تری که در این جلسه در رابطه با ویروس کووید ۱۹ مورد بحث قرار گرفت و مردم باید در جریان باشند و به آن توجه کنند، این است که این اپیدمی طولانی خواهد بود و پایان روشن و مشخصی برای آن در اختیار نیست. یعنی تا زمانی که یک واکسن مورد تایید تهیه شود و در اختیار ما قرار گیرد، ممکن است مدت زمان طولانی را پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین در ذهن مردم این باشد که ما امروز پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مراعات می‌کنیم و این تا یکماه دیگر تمام می‌شود، این تصور در شرایط فعلی باید حذف شود، ما نمی‌دانیم پایان این اپیدمی چه زمانی خواهد بود. بنابراین دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن دست‌ها و یا استفاده از ماسک در اماکن عمومی مانند مترو و اتوبوس باید برای مدت طولانی مدنظر باشد، همچنین اجتماعات مردم مانند مراسم عزاداری یا عروسی یا دید و بازدید، برای مدتی باید این را کنار بگذاریم.

روحانی همچنین اظهار داشت: در این جلسه وزیر بهداشت از یک پیک در جایی گزارش داد که منشأ آن مراسم عروسی بود، یعنی در حالت عادی مشکلی وجود نداشت اما یک مراسم با حضور جمع زیادی از مردم موجب گسترش و پیک بیماری شد، خب این حوادث برای بهداشت و درمان، برای اقتصاد و حتی برای فرهنگ جامعه مشکل ایجاد می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: من خواهش می‌کنم مردم عزیز ما به این نکته توجه کنند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای آینده کوتاه تا یک هفته و یک ماه مدنظر نباشد و تا چندماه حداقل تا پایان سال باید رعایت شود.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: در روزهای اولیه یک امیدی در جامعه ایجاد شده بود که در بهار و تابستان با هوای گرم ویروس ضعیف می‌شود، خب ما دیدیم این امید درست نبود و هوا گرم شد ولی تاثیری نداشت، یا یک شایعه‌ای ایجاد شد که ویروس به مرور ضعیف می‌شود اما دیدیم که این هم امید کاذب و اشتباه بود لذا ما نمی‌توانیم به این امید‌های کاذب که مبنای علمی ندارد، تکیه کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این باید مبنای کار دولت و فعالیت جامعه باشد که ما در این شرایط چاره‌ای نداریم، یعنی هیچ راه دومی در کشور نداریم، باید کارخانه‌ها باز باشد، باید رفت و آمد در حد مورد نیاز و ضرورت ادامه پیدا کند و در عین حال مقابله با ویروس هم ادامه پیدا کند. اینکه ضدانقلاب تبلیغ می‌کنند باید همه کارها تعطیل شود، چنین شرایطی نیست، همه باید کار و فعالیت کنیم و همه باید چارچوب را مورد عمل قرار دهیم. اینکه می‌بینیم مساجد باز شده و مردم می‌روند و به عبادات و فعالیت مذهبی خود می‌پردازند، خب این چه اشکال دارد که هم کار فرهنگی انجام بدهیم و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و تبلیغ کنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید