علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات اصلی کشور باید در مجلس شورای اسلامی گرفته شود گفت: تخریب مجلس باعث حوادث ناگواری در آینده می‌شود زیرا نهاد مردم‌سالاری است.

به گزارش سلام نو، به نقل از خبرآنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیمات اصلی کشور باید در مجلس شورای اسلامی گرفته شود، به اندیشه‌های شهید مدرس اشاره کرد و گفت: مجلس همان کل ایران است و تصمیمش، تصمیم مردم.

علی لاریجانی صبح امروز (شنبه، ۳ خرداد ماه) در جمع کارکنان مجلس شورای اسلامی گفت: در ۱۲ سال پیش که به مجلس آمدم چند مسئله روی من تأثیر داشت و بعد از توفیق همکاری با شما عمیق‌تر شد. اولین نکته سخنان مرحوم آیت‌الله مدرس است که در این مدت زندگی او را مطالعه کردم و برایم این سوال مطرح شده بود که چرا این شخصیت روی پارلمان و مجلس تأکید دارد با وجود اینکه در کشور قوای دیگری وجود دارد اما غالب مطالب ایشان بر این موضوع استوار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مطالبی که از آیت الله‌ مدرس وجود دارد ایشان بر این اصل تأکید دارد که تمام تصمیمات اصلی کشور باید در مجلس گرفته شود. مجلس همان کل ایران است و تصمیماتش، تصمیم مردم کل ایران است؛ بر این اساس همه باید از تصمیمات مجلس تبعیت کنند. سرّ این سخن آیت الله مدرس در این یک کلمه است که وقتی ملتی سرافراز است که اراده آن ملت کارساز باشد و در زمان سختی‌ها بتواند تصمیم‌گیری کند.

وی بر حفظ جایگاه مجلس به عنوان یکی از ارکان مردم‌سالاری تأکید کرد و گفت: توهین به مجلس موجب افول جایگاهش می‌شود بر این اساس باید از جایگاه این نهاد مقدس صیانت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملتی می‌تواند در برابر مشکلات استوار باشد که خود تصمیم‌گیری کند، افزود: تصمیمات اصلی کشور باید در مجلس شورای اسلامی گرفته شود و تخریب مجلس موجب حوادث ناگواری در آینده خواهد شد زیرا نهاد مردم‌سالاری است.

لاریجانی با یادآوری فلسفه تفکرات شهید مطهری در مورد سیاست، گفت: ایشان با این وجود حتی یک کتاب در این رابطه ننوشته‌اند و سخنان مرحوم مدرس در اندیشه و افکار و سخنان شهید مطهری مدلل شد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری دارای شخصیتین انقلابی و مدبر بود، تصریح کرد: سعادت انسان در کمال یافتن فطریات افراد جامعه است و ایشان به تعلیم و تربیت نگاه خاص داشت و معتقد بود که جامعه ‌ای می‌تواند فعلیت پیدا کند که استعدادهای آن متبلور شود. جامعه‌ای که می‌خواهد سعادتمند باشد باید سنت‌هایی که از سوی خداوند به پیامبران و امامان ابلاغ شده در آن فعلیت پیدا کند.

لاریجانی تأکید کرد: جامعه‌ای موفق است که در آن آزادی تحقق پیدا کرده باشد و بتوانند افراد آزادانه اظهارنظر کنند. بر این اساس نباید در سطح جامعه خفگی باشد تا آن جامعه رشد پیدا کند. مجلس شورای اسلامی می‌تواند جلوی بیگانگان را بگیرد و زمینه حضور مردم را در عرصه‌های مختلف فراهم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این سخن امام راحل که مجلس در رأس امور است، بیان کرد: این سخن درستی است که از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی مطرح شده، با وجود اینکه برخی افراد در رابطه با جایگاه مجلس سخنانی را گفتند اما نباید آنها را جدی گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی جایگاه مهمی در کشور دارد، بیان کرد: هر وقت رخوتی به وجود بیاید به سرمایه‌های ملی لطمه خواهد خورد بر این اساس باید با همه وجود از جایگاه مجلس شورای اسلامی صیانت کرد.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش کارکنان مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش کارکنان مهم است و صرف کار کردن در مجلس شورای اسلامی نیست گرچه کارهای بسیار خوب و مثمرثمری انجام شده اما ممکن است که در قیل و قال‌های سیاسی کمتر دیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد مرکز پژوهش های مجلس در دوره دهم گفت: این مرکز حضوری پررنگ در عرصه‌های مختلف داشت و دوره پرکاری را با نیروهای زبده خود پشت سر گذاشت.

لاریجانی ادامه داد: همان‌طور که قبلا هم گفتم مرکز پژوهش‌ها باید با انجمن‌های علمی و بین‌المللی و دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشد و نظرات کارشناسی را دریافت کند. از این رو عملکرد خوب مرکز پژوهش‌ها باعث شد که تا نظرات این مرکز به خوبی در تصمیم‌گیری‌ها جا بیفتد که امید می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد دیوان محاسبات مجلس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز یک بخش حرفه‌ای در امر نظارت است و نباید جایگاه آن مخدوش شود.

لاریجانی تصریح کرد: تلاش‌های دیوان محاسبات موجب شد تا امور سامان پیدا کند و تنها به دنبال پیگیری تخلفات نباشد بلکه نگاه طبیبانه و پیشگیرانه به تخلفات داشته باشد. در دوره دهم دیوان محاسبات ۱۰ هزار فیش حقوقی را بررسی کرد و اضافه دریافتی مدیران را به بیت‌المال برگشت داد که این یک امر ارزشمند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌ها در خصوص وضعیت بهبود معیشت کارکنان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معاون اجرایی مجلس تلاش کرد تا مشکل مسکن کارکنان حل شود با وجود اینکه دچار پیچش‌هایی شده بود که با زحمات زیادی حل می‌شد اما به هر شکل این دغدغه برطرف شد.

لاریجانی با تقدیر از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئله تنقیح قوانین یک موضوع بسیار مهم است که همواره جزو تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بوده است که تلاش‌های این معاونت قابل تقدیر است و در این مدت معاونت قوانین با پیگیری ها توانست که قوانین و امور مربوط به آن را سامان دهد. پیگیری گسترش اتوماسیون در مجلس امر ضروری بود و خوشبختانه در ایام کرونا این موضوع سامان پیدا کرد و باعث شد که در ایام کرونا جلسات مجلس از طریق فضای مجازی تشکیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش کارکنان هیأت رئیسه افزود: هیأت رئیسه در مدیریت صحن خوب عمل کرد و کارکنان بااخلاق و با ادب کاری داشتند که تلاش این عزیزان قابل تقدیر است.

لاریجانی با تشکر از زحمات کارکنان بخش کتابخانه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کتابخانه مجلس یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های کشور است که در دوره مدیریت قبلی و فعلی این بخش سامان پیدا کرد. میراث و آثار نفیسی در کتابخانه مجلس قرار دارد که باید حفظ شود که ان شاء الله در جای جدیدی که قرار است برای این بخش احداث شود، این امر محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از حراست مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این بخش با حوصله و دقت عمل کرده است، همچنین کارکنان بخش حفاظت مجلس که در این مدت به درستی به وظیفه خود عمل کردند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های دکتر جعفری در طول ۱۲ سال رئیس حوزه ریاست از زحمات دلسوزانه ایشان تقدیر کرد.

وی با اشاره به نقش مهم زنان در پیشبرد امور و اهداف مجلس بیان کرد: زنان با متانت و پشتکار خود موجب شدند تا مجلس به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند و اگر همراهی آنها نبود ممکن بود نقایصی در امور پارلمان ببینیم که این امر نشان می دهد که حس حل مشکلات در زنان وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر با اشاره به مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا گفت: این اتفاقات مشکلاتی را ایجاد کرد و موجب شد تا شرایط کشور سخت شود اما در این شرایط حساس باید با دقت عمل کرد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه با استفاده از شرایط موجود در کشور تصریح کرد: همکاری بخش‌های مختلف کشور با یکدیگر موجب همدلی مردم در حادثه کرونا شد.

لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود یاد شهدای مجلس و حادثه تروریستی مجلس و شهدای فتح خرمشهر یاد آنها را گرامی داشت.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید