این که هر کسی نظری درباره کرونا داشته باشد چیزی نیست که بتوان جلوی آن را گرفت. یکی معتقد است کرونا برای ژن ایرانی تهیه شده و دیگری معتقد است کرونا برای رقابت تمدنی استفاده می‌شود. مشکل وقتی درست می‌شود که رسانه رسمی مملکت تریبون خود را در اختیار این چنین چهره‌ها و نظراتی قرار می‌دهد.

سلام نو – سرویس سیاسی: درست در روزهایی که همه به صدا و سیما به عنوان منبع دسته اول اخبار مربوط به کرونا نگاه می‌کنند و انتظار می‌رود مدیران این مجموعه بیشترین دقت را در انتخاب مهمان‌ها داشته باشند شبکه افق برنامه‌ای را روی آنتن می‌برد که اظهارات مهمانانش روی ترامپ و اظهارات عجیب کرونایی او را سفید می‌کند.

درست در همان لحظاتی که در شبکه خبر یا دیگر شبکه‌های صدا و سیما اظهارات ترامپ درباره کرونا به سخره گرفته می‌شود، برنامه عصر در شبکه افق با اجرای نادر طالب زاده میزبان چهره‌هایی است که مشتی از عجیب‌ترین اظهارات را درباره کرونا بیان می‌کنند.

کوین برت که به عنوان نویسنده میهمان برنامه عصر بود کرونا را جنگ میکروبی دانست و هدف آن را چین و ایران عنوان کرد و افزود:  همان رهبرانی که دستور قتل ژنرال سلیمانی را صادر کردند احتمالاً دستور به ساخت و انتشار ویروس کرونا را به عنوان جنگ میکروبی آغاز کردند.

مایکل جونز هم که تحت عنوان استاد دانشگاه میهمان عصر بود نیز علت تلفات بالای نیویورک را استنشاق گاز سمی حاصل سقوط برج‌های دوقلو دانست نه کرونا!

یکی دیگر از میهمانان ایرانی این برنامه نیز که به عنوان متخصص ژنتیک در برنامه حضور داشت کرونا را حاصل پروژه دین‌زدایی ژنتیکی دانست و گفت: اینها به دنبال نژادهای ایرانی خاص، اقوام، فرهنگ، تمدن و دین و اعتقادات مذهبی ما هستند.

البته این نخستین بار نیست که چنین کارشناسانی به برنامه عصر و به طور کلی به شبکه افق می‌روند. پیش از این نیز نادر طالب‌زاده مهمانانی از این دست داشت که نه سابقه روشنی دارند و حرف علمی و روشنی.

کرونا؛ دروغ بزرگ و دست ساز!

اما شاید مهم‌‌ترین اظهارات در برنامه‌های اخیر عصر برای حجت الاسلام مهدی میرباقری باشد. این عضو مجلس خبرگان، کرونا را وسیله‌ای می‌داند که غرب با آن می‌خواهد از بحران تمدنی خود عبور کند.

او با دست ساز خواندن کرونا تاکید می‌کند: احتمال طبیعی بودن ویروس کووید19 کم و دست‌ساز بودنش توسط بشر بالاست، زیرا این احتمال با نوع کارکرد این ویروس که مردم را از عرصه دنیای حقیقی به عرصه دنیای مجازی سوق می‌دهد قوی‌تر می‌شود.

میرباقری در سخنان دیگر خود در برنامه عصر برای این که نشان دهد کرونا چندان هم کشنده نیست می‎گوید: سالانه چند میلیون‌ نفر با بیماری قند فوت می کنند اما هیچ شیرینی فروشی تعطیل نمی شود. چطور شده که برای کرونا ۵ میلیارد را قرنطینه می کنند؟ این علامت توطئه ای بزرگ در پشت صحنه است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، در اظهارات دیگری اخبار درباره کرونا را بزرگ‌نمایی دانست و گفت: واقعا این خبری که درباره کرونا می‌گویند دروغ است؛ این خبر اینقدر بزرگ نیست. خطر هست ولی این طور نیست که اینها می‌گویند؛ پشت این توطئه‌ای است.

این که هر کسی نظری درباره کرونا داشته باشد چیزی نیست که بتوان جلوی آن را گرفت. یکی معتقد است کرونا برای ژن ایرانی تهیه شده و دیگری معتقد است کرونا برای رقابت تمدنی استفاده می‌شود. مشکل وقتی درست می‌شود که رسانه رسمی مملکت تریبون خود را در اختیار این چنین چهره‌ها و نظراتی قرار می‌دهد.

اگر کرونا مثل مرض قند است و قرنطینه ضروری نیست پس چرا صدا و سیما مدام قرنطینه و فاصله ‌گذاری اجتماعی را تبلیغ می‌کند؟ اگر هم واقعا کرونا خطرناک است چرا به امثال میرباقری تریبون می‌دهد تا پنبه نظرات کارشناسی را بزند و با بی‌اهمیت جلوه دادن کرونا، مردم را به خطر بیاندازد؟ بعد هم مگر می‌شود کرونا هم دروغ بزرگ باشه، هم ابزار برای عبور از بحران تمدنی و هم ابزار دین زدایی ژنتیکی! مگر می‌شود در حالت عادی یک برنامه این قدر حرف بی پایه و اساس و متناقض را منتشر کند و چیزی نشود؟

هر چند که حتما جای این سوال هم از کارشناس محترم برنامه وجود دارد که چطور این ابزار رقابت تمدنی، اقتصاد غرب و شرق را زمین‌گیر کرد و چطور این بیماری بی‌خطرتر از قند، کل ایتالیا را تعطیل کرد ولی باز هم اتهام اول متوجه صدا و سیما است که به چنین کسانی میدان می‌دهد. چون رعایت سیاست‌های رسمی، آن هم در زمینه حساسی مثل بهداشت در دوران کنونی، واجب و خدشه ناپذیر است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید