شرکت هواپیمایی امارات در نظر دارد برای کاهش هزینه‌ها ۳۰ هزار تن از کارکنانش را اخراج کند.

پایگاه خبری «بلومبرگ» آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «امارات» متعلق به امارت دبی، به منظور کاهش هزینه‌ها به دلیل شیوع «ویروس کرونا» و توقف پروازها، در حال برنامه‌ریزی جهت اخراج حدود ۳۰ هزار تن از کارکنان خود است.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، شرکت هواپیمایی امارات به همراه سازمان خدمات‌رسانی مسافرتی «دناتا» که تا اواخر ماه مارس گذشته بیش از ۱۰۵ هزار کارمند داشت، حدود ۳۰ درصد آنان را کاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی امارات همچنین در نظر دارد به فرآیند کنار گذاشتن ناوگان تشکیل یافته از هواپیماهای « إی ۳۸۰ » به ارائه خدمات و فعالیت سرعت بیشتری ببخشد.

هواپیمایی امارات به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی مقاصد دور در جهان، در ماه جاری میلادی اعلام کرد که برای پشت سر گذاشتن بحران شیوع ویروس کرونا در صدد گرفتن وام است و برای مقابله با سخت‌ترین ماه‌های تاریخ خود شاید مجبور به اتخاذ تدابیر سخت و دشواری شود.

هواپیمایی امارات به عنوان یک شرکت دولتی متعلق به امارت دبی در ماه مارس گذشته به دلیل شیوع کووید – ۱۹ پروازهای مسافربری خود را متوقف کرد و پیش‌بینی می‌شود که فرآیند تقاضا برای پرواز با این شرکت دستکم تا ۱۸ ماه آینده رونق گذشته خود را بازنیابد.

کاهش درآمدها

هواپیمایی امارات اعلام کرد که در سال مالی که در ۳۱ ماه مارس گذشته پایان یافت، سودهای این شرکت ۲۱% افزایش یافت، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا عملکردش در طی سه ماهه اول سال جاری میلادی آسیب ببیند و به طور کلی درآمدهایش در سال مالی ۲۰۱۹  به میزان شش درصد کاهش یافته و به ۹۲ میلیارد درهم معادل ۲۵.۱ میلیارد دلار برسد، زیرا باند فرودگاه بین‌المللی دبی به مدت ۴۵ روز بسته شد و پروازهای مسافربری در ماه مارس گذشته به طور موقت به حال تعلیق درآمد.

مقامات این شرکت گفتند که برای کاهش پیامدهای شیوع ویروس کرونا و جبران هزینه‌های مالی در سه ماهه اول سال جاری میلادی برای دریافت وام به بانک‌ها مراجعه خواهد کرد.

این شرکت چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که پروازهای مسافربری خود را به طور منظم از اول خرداد از سر خواهد گرفت.

اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی در ماه مارس گذشته پیش‌بینی کرد که امارات تحت تاثیر بحران شیوع کرونا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مسافران به همراه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درآمد خود را از دست خواهد داد و علاوه بر آن ۱۶۳ هزار نفر از کارکنان این هواپیمایی با خطر اخراج مواجه خواهند شد.

فرودگاه بین‌المللی دبی در سه ماهه اول سال جاری میلادی تقریبا ۲۰% مسافران خود را از دست داد و شمار مسافران تقریبا به ۱۸ میلیون نفر کاهش یافت و در فرآیند حمل و نقل هوایی نیز  ۱۹ درصد عقب‌گرد داشت.

۱۴۸۷

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید