فریبا آیت اللهی، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: به ۱۳ رسته شغلی تسهیلات دوره کرونا پرداخت می شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد جزئیات پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار واجد شرایط را به منظور بهره مندی از تسهیلات دوره کرونا تشریح کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، فریبا آیت اللهی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  با هدف حفظ اشتغال و صیانت از  نیروی کار و در راستای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا است.

وی با بیان اینکه ۱۳ رسته شغلی شامل دریافت تسهیلات می شوند، افزود: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها ؛ مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها ؛ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی (وزارت راه و شهرسازی)؛حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری ؛دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک،تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه مشمول این بخشنامه هستند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در باره شرایط پرداخت این تسهیلات تاکید کرد: کارگاه هایی که دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند و در سال گذشته فعال بوده و هنوز هم فعال هستند، به شرط اینکه کارگران این واحدها از بیمه بیکاری استفاده نکرده و کارفرمایان آنها نیز نیروهای خود را در سال جاری تعدیل نکرده باشند و علاوه بر این  کارگران این واحد ها دارای قرارداد برای سال ۹۹ باشند، با پرداخت تسهیلات دوره کرونا مورد حمایت قرار  می گیرند.

آیت اللهی با بیان اینکه روند ثبت‌نام و پرداخت این تسهیلات از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز  شده است، تصریح کرد: کارفرمایان به محض دریافت پیامک می توانند با مرجعه به  سامانه کارا  به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir  اطلاعات خود را ثبت کنند. بعد از این مرحله، اطلاعات کارفرمایان  برای بانک‌ها ارسال و روند پرداخت تسهیلات آغاز می شود .

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصداست و تا پایان خرداد ماه امسال مراحل پرداخت آن به کارفرمایان به پایان می رسد، افزود: مبلغ این تسهیلات نیز با توجه به میزان نیروهای کار هر واحد کسب و کار متغییر است .

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: به ازای هر کارگر شاغل،  ۱۲ میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت می شود و چنانچه  نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارگاه  تعطیل شده باشد،  این مبلغ به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

وی در پایان  گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید