مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور اعلام کرد که شهروندان خارجی مبتلا به کرونا رایگان درمان می شوند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران، پیشگیری از اعمال هر گونه تبعیض در ارایه خدمات و مراقبت های بهداشتی بین اتباع ایرانی و خارجی مقیم ایران است.

«مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی با تأکید بر تداوم این کمکها به منظور حفظ و مراقبت از سلامت عمومی افزود: ارایه خدمات و درمان رایگان شهروندان خارجی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورات موکد دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری صورت می گیرد.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی   یادآور شد: از زمان شیوع بیماری کرونا در ابتدای اسفندماه تاکنون انواع لوازم بهداشتی و درمانی نظیر مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در میان اتباع افغانی مقیم ایران توزیع شده است.

محمودی اضافه کرد: در همین مدت، برای حدود ۶ هزار خانوار از ساکنان خارجی مهمانشهرهای ایران انواع کیت های حفاظت شخصی شامل ماسک، عینک، دستکش و لباس ایزوله، تجهیزات بهداشتی نظیر صابون مایع، ژل ضدعفونی کننده و دارو  و کمکهای نقدی و معیشتی تامین و پرداخت شده است. همچنین به طور مداوم از مهمانشهرها و اردوگاههای مراقبتی، سرکشی به عمل می آید و تست تب سنجی از آنها انجام می شود.

وی گفت: اقدامات بشردوستانه و موثر ایران در درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا موجب شده ‌است وزارت خارجه افغانستان تاکنون در چند نوبت از جمهوری اسلامی ایران و استانداری های مجاور مرزهای شرقی کشور قدردانی کند.

محمودی  افزود: مراتب قدردانی آقای حنیف اتمر وزیر امور خارجه  افغانستان از جمهوری اسلامی ایران، به دلیل اقدامات بشر دوستانه و همکاری های همه جانبه استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در زمینه ارایه تسهیلات لازم، رسیدگی های بهداشتی و غذایی و درمان پناهندگان و اتباع افغانستانی مقیم ایران مبتلا به بیماری کرونا در یادداشت های سرکنسولگری های افغانستان در استانهای خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و از طریق دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه دریافت شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید