مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سه فوریت طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس که به دنبال مجوزی بود تا در شرایط بحرانی و اضطراری جلسات مجلس شورای اسلامی به صورت مجازی برگزار شود، اعلام شد.

به گزارش سلام نو، محمدرضا تابش به عنوان طراح سه فوریت طرح اصلاح آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در روزهای اخیر مجلس با توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شد ما باید تمهیداتی بیندیشیم تا مجلس شورای اسلامی به کارش ادامه دهد، در عین حال پروتکل‌های بهداشتی، فنی و تخصصی هم در مواقع اضطراری رعایت شود.

وی توضیح داد: طبق ماده اول آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی محل برگزاری جلسات ساختمان بهارستان است ما در این طرح پیشنهاد کردیم مجلس می‌تواند در مواقع اضطراری جلسات‌ش را به صورت تلفیقی یعنی حضوری و مجازی تشکیل دهد یا این‌که جلسات کلا به صورت مجازی باشد.

نماینده اردکان مجددا توضیح داد: در این طرح آمده جلسات کمیسیون‌های تخصصی و صحن در فضای مجازی با استفاده از سامانه‌ای برگزار شود یا به صورت تلفیقی باشد. مسئولیت انطباق این طرح با هیات رییسه بوده و نباید کار مغایر با قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر رای‌گیری به چهار صورت انجام می‌شود ما پیشنهاد دادیم که ماده ۱۱۸ اصلاح شده و رای‌گیری با استفاده از سامانه مجازی مجاز شود.

تابش درباره‌ی علت درخواست برای بررسی این طرح به صورت سه فوریت گفت: از دیروز و امروز از نمایندگان تست گرفته شده، ممکن است تست کرونای ۵۰ نفر مثبت باشد این یعنی مجلس شورای اسلامی دیگر فردا جلسه علنی ندارد. پس امروز این را تصویب کنید که شاید فردا جلسه نباشد.

در این هنگام اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تست کرونای ۱۱ نفر از نمایندگان مثبت بوده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید