بهرام سرمست استاندار قم اعلام کرد: هرگونه تجمع در نیمه شعبان ممنوع بوده و جشن‌ها باید به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

به گزارش سلام نو، بهرام سرمست در سی و یکمین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم ویژه بیماری کرونا، با اشاره به در پیش بودن جشن‌های نیمه شعبان، افزود: هیچ‌گونه تجمعی در مسجد جمکران و سایر نقاط استان برای برگزاری جشن نخواهیم داشت و مسئولان امر با هماهنگی رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی کشوری این موضوع و لزوم عدم سفر از سایر استان‌ها به قم اقدام می‌کنند.

وی در ادامه به برخی از مصوبه‌های ستاد ملی کرونا اشاره و اضافه کرد: اجرای طرح‌های پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در قم که با همدلی قابل‌تقدیر مردم همراه بود، نقش زیادی در کنترل این بیماری در قم داشته است.

وی به ممنوعیت تجمعات و محدود کردن فعالیت صنوف پرریسک اشاره کرد و گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند که به ارائه خدمات الکترونیک و فروش محصولات به‌صورت غیرحضوری می‌پردازد تا پایان فروردین اجرایی خواهد شد.

سرمست با تاکید بر لزوم تامین معیشت و مایحتاج عمومی مردم همراه با تامین امنیت و سلامت عمومی، افزود: از ابتدای شروع بیماری کرونا سیاست دولت تداوم تولید همراه با رعایت مسائل بهداشتی در واحدهای تولیدی بوده تا کشور دچار کمبود کالاها و اقلام مصرفی مردم نشود.

وی با بیان طبقه‌بندی صنوف در قالب اصناف کم ریسک، پرریسک و ضروری، بیان کرد: واحدهای کم ریسک از بیست و سوم فروردین‌ ماه فعالیت‌های خود را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف و با تعهد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر می‌گیرند و در این راستا دستگاه‌های نظارتی با جدیت برعملکرد این صنوف نظارت خواهند داشت.

وی همچنین به تعطیلی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و حوزوی تا پایان فروردین اشاره و عنوان کرد: از بیست و سوم تا پایان فروردین اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی با دوسوم نیروها نسبت به ارائه خدمت به مردم اقدام کرده و کماکان اجرای خدمات برخط و غیرحضوری به‌ عنوان یک اولویت اساسی خواهدبود.

سرمست تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت ورود افراد غیربومی و غیرساکن به شهرها را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح تا پایان فروردین‌ ماه با جدیت و اهتمام نیروی انتظامی استان و به‌ ویژه در ایام جشن‌های نیمه شعبان نیز اجرا می‌شود.

وی بر ضرورت آگاهی و دانش عمومی مردم در اجرای دستورالعمل‌ها و مسائل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ضروری است تا صداوسیما، رسانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط در زمینه آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی لازم در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: درمورد عده کمی از افرادی که برای اجرای طرح‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا جدیت ندارند، باید الزامات اجرایی تهیه و اقدام شود.

استاندار قم با بیان این‌که عملکرد استان در سطح کشور بسیار خوب و مناسب بوده است، ادامه داد: این به معنی پایان بیماری کرونا نیست و مردم همچنان باید در خانه برای حفظ قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی جدیت داشته باشند و حتی‌الامکان مایحتاج خود را به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک تهیه کنند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌ شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید