قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام گفت: آمار مرگ با کرونا در استان ایلام بالاتر از نرخ کشوری و جهانی است.

استاندار ایلام گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد فوتی های ناشی از کرونا در این استان بالاتر از میانگین کشوری و حتی جهان است.

به گزارش سلام نو، قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در ایلام افزود: بر اساس آمارهای موجود تاکنون ۱۹ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند که این نرخ بالاتر از نرخ کشور و جهان است.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد مبتلایان به کرونا از ۱۸ نفر در روز گذشته به پنح نفر در امروز کاهش یافته است متاسفانه تعداد فوتی ها به تعداد سه نفر و برابر با آمار فوتی های دیروز بوده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل قطع زنجیره انتقال کرونا گفت: بر اساس این دستورالعمل که به استانداری ها ابلاغ شده است ادارات تعطیل نمی شوند بلکه باید یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: کارکنان در ادارات به میزان یک سوم مجموع کارکنان و بصورت شیفت بندی باید حضور داشته باشند.

از ورود مسافران به استان قاطعانه جلوگیری می شود/ممنوعیت تردد از ساعت صفر جمعه شب

استاندار ایلام از ابلاغ دستورالعمل قطع زنجیره انتقال کرونا خبر داد و گفت: سرانجام با تایید رئیس جمهوری طرح فاصله اجتماعی و ممنوعیت تردد جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ابلاغ شد.

سلیمانی دشتکی تاریخ اجرای این دستورالعمل را از ساعت صفر جمعه شب تا ۱۵ فروردین ماه عنوان کرد و افزود: از این ساعت به بعد قاطعانه از ورد مسافران و گردشگران غیربومی جلوگیری می شود.

وی خواستار ترک هرچه سریع تر مهمانان غیر ساکن در استان شد و تاکید کرد: این مصوبه شامل ممنوعیت ورود ایلامیان ساکن دیگر استان ها نیز می شود و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بعدی مهمانان هرچه سریع تر استان را ترک کنند.

اختصاص غسالخانه مختص بیماران فوت شده کرونا

استاندار ایلام به وضعیت دفن اجساد کرونایی در این استان اشاره کرد و گفت: برای دفن اجساد غسالخانه جداگانه ای در ایلام مهیا و امکان غسل دادن آنها فر اهم شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: دفن اجساد بر اساس پروتکل های مربوطه و بر اساس اصول بهداشتی باید انجام شود.

استاندار ایلام گفت: همچنین اجسادی نیز که مشکوک به کرونا بوده باید با رعایت اصول بهداشتی خاص و ویژه عملیات دفن آنها انجام شود.

قدردانی از اطلاع رسانی اصحاب رسانه

استاندار ایلام همچنین از اصحاب رسانه استان در اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا تقدیر کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه وحدت و همدلی لازم اکنون بین رسانه ها بوجود آمده است و بدون حاشیه در جهت مبارزه با کرونا همگی در تلاش هستند.

کمبود کالاهای اساسی در استان وجود ندارد

سلیمانی دشتکی همچنین در خصوص عرضه کالا در استان گفت: کالاها و اقلام اساسی خوشبختانه به اندازه کافی در استان موجود است و هیچگونه کمبود کالایی در استان وجود ندارد.

وی همچنین بر نظارت قیمتها از سوی متولیان مربوطه تاکید کرد و افزود: در این شرایط نباید افزایش قیمتها وجود داشته باشد.

مصوبات ستاد استانی کرونا حکم حکومتی دارد

استاندار ایلام همچنین با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: اجرای این مصوبه ها حکم حکومتی داشته و همگی ملزم به اجرای آن هستند.

وی تاکید کرد: فعالیت ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز از رهبر معظم انقلاب دارد و همه باید در اجرایی شدن مصوبات آن مشارکت لازم داشته باشند.

بر اساس آخرین آمار ۲۳۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا در ایلام شناسایی شده است.

/رکنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید