دولت آلمان اعلام کرد ممنوعیت صادرات اسلحه به عربستان تا دسامبر۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهد یافت.

به گزارش سلام نو، دولت آلمان ممنوعیت فروش سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان را برای ۹ ماه دیگر تمدید کرد.

خبرگزاری « د پ آ » آلمان امروز (سه شنبه) این خبر را به نقل از یکی از سخنگویان دولت این کشور اعلام کرد و افزود: دوره ممنوعیت صادرات اسلحه از آلمان به عربستان تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهد یافت.

این مقام آلمانی که این خبرگزاری آلمانی به نام وی اشاره نکرده، افزود: دولت آلمان قبل از پایان دوره ممنوعیت، هرگونه درخواستی در رابطه با خرید اسلحه که از عربستان دریافت کند را نخواهد پذیرفت.

دولت آلمان از نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی و پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود، ‌محدودیت‌هایی برای فروش سلاح به عربستان به خاطر نقش این کشور در جنگ یمن و قتل این روزنامه نگار اعمال کرد.

دولت آلمان پیش از این نیز ۲ بار در ماه های فروردین و مهر سال گذشته ( ۹۸ ) توقف صادرات سلاح به عربستان را تمدید کرده بود.

سازمان بین المللی «صلح سبز» با جمع آوری ۱۰ هزار امضا از دولت آلمان خواسته بود تا توقف فروش سلاح به عربستان را به خاطر جنگ یمن تمدید کند.

«الکساندر لورتس» کارشناس خلع سلاح در سازمان صلح با تاکید بر اینکه از آغاز جنگ یمن تا کنون ۹۱ هزار نفر کشته شده‌اند، از دولت آلمان خواسته بود تا فروش سلاح را به تمام کشورهایی که در جنگ یمن حضور دارند، متوقف کند.

بر اساس نظرسنجی های محلی حدود ۸۱ درصد از آلمانی‌ها مخالف فروش سلاح به کشورهای حاضر در جنگ یمن هستند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید