اغلب ما برای کاهش وزن سعی و تلاش می کنیم، اما بیشتر روش هایی را که به کار می گیریم که نادرست است. بنابراین روند کاهش وزن ما کند می شود و ما نسبت به گرفتن رژیم غذایی دلسرد می شویم. اما این بار برای شما روش هایی را ارائه می دهیم، که به شما کمک شایانی کنند.

1. خوردن غذاهایی که از نظر مواد مغذی کامل نیستند

کیفیت مواد غذایی به اندازه کمیت اهمیت دارد. خوردن غذاهای سالم می تواند، شما را در روند تندرستی و سلامتی همراهی کند و به تنظیم اشتها هم کمک کند. این مواد غذایی بسیار پرمصرف تر از انواع فرآوری شده خود هستند. به خاطر داشته باشید، بسیاری از غذاهای فرآوری شده با عنوان غذاهای سالم، واقعاً سالم نیستند.

حتما رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای سالم تنظیم کنید. خوردن بیش از حد مواد غذایی فرآوری شده می تواند، موفقیت در کاهش وزن شما را کند نماید.

2. عدم تمرین با وزنه

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید هنگام کاهش وزن انجام دهید، انجام برخی از انواع تمرینات مقاومت، مانند بلند کردن وزنه ها است. این می تواند، به شما در حفظ توده عضلانی کمک کند. بلند کردن وزنه ها همچنین می تواند، به جلوگیری از کند شدن متابولیسم کمک کرده و با تقویت عضلات آن ها را مقاوم کند.

تمرین قدرت یک روش موثر برای از دست دادن چربی است. از بین رفتن چربی غالباً با کاهش وزن در ارتباط است.

3. زیاده روی در خوردن غذا حتی غذاهای سالم

زیاده روی در خوردن مواد غذایی یک عارضه جانبی رایج در رژیم های غذایی است. این شامل سریع غذا خوردن و خوردن بیش از حد نیاز بدن می باشد. این یک مشکل قابل توجه برای بسیاری از رژیم های غذایی است. برخی افراد به غذاهای ناخواسته علاقه دارند و برخی دیگر به غذاهای نسبتاً سالم، از جمله آجیل، کره، شکلات تیره، پنیر و غیره علاقه دارند. حتی اگر چیزی سالم باشد، باز هم کالری محسوب می شود. بسته به حجم آن می تواند، ارزش یک هفته رژیم غذایی را خراب کند.

4. انجام ندادن تمرینات هوازی

ورزش قلبی و عروقی که به عنوان ورزش قلبی یا هوازی نیز شناخته می شود، هر نوع ورزشی است، که باعث افزایش ضربان قلب می شود. این شامل فعالیت هایی از قبیل آهسته دویدن، دوچرخه سواری و شنا است. این یکی از موثرترین راه های بهبود سلامتی است. همچنین در سوزاندن چربی شکم، چربی مضر احشایی که در اطراف اندام ایجاد و باعث بیماری می شود، بسیار موثر است.

حتماً به طور مرتب تمرینات هوازی را انجام دهید. این به شما در سوزاندن چربی، به خصوص در اطراف میانی بدن کمک می کند. عدم ورزش می تواند، یکی از دلایل بروز اختلال درکاهش وزن باشد.

5. مصرف نوشیدنی های شیرین

نوشیدنی های قندی، چربی ترین مواد خوراکی هستند. این نه تنها در مورد نوشیدنی های قندی مانند کوکا و پپسی صادق است، بلکه برای نوشیدنی های سالم مانند قرص های جوشان، نیز صدق می کند. حتی آب میوه ها نیز مشکل ساز هستند و نباید به مقدار زیادی مصرف شوند. یک لیوان نوشیدنی شیرین می تواند، مقدار مشابهی از قند را داشته باشد.

اجتناب از همه نوشیدنی های قندی یک استراتژی عالی برای کاهش وزن است. آن ها اغلب بخش قابل توجهی از کالری دریافتی افراد را تشکیل می دهند.

6. عدم خواب کافی

خواب خوب یکی از مهمترین عوامل سلامت جسمی و روحی و همچنین وزن است. مطالعات نشان می دهند، خواب ضعیف یکی از بزرگترین عوامل خطر چاقی است. بزرگسالان و کودکان دارای خواب ضعیف به ترتیب 55 و 89 درصد بیشتر در معرض خطر چاقی  هستند. عدم خواب با کیفیت یک عامل خطرناک برای چاقی است. همچنین می تواند مانع پیشرفت کاهش وزن شود.

7. عدم کاهش مصرف کربوهیدرات ها

اگر مشکلات متابولیکی مانند دیابت نوع 2 یا پیش دیابت دارید، ممکن است بخواهید، یک رژیم کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید. این نوع رژیم غذایی باعث کاهش 2 تا 3 برابر بیشتر از رژیم غذایی استاندارد توصیه می شود.

رژیم های کم کربوهیدرات همچنین می توانند، منجر به پیشرفت در بسیاری از نشانگرهای متابولیکی، مانند تری گلیسیرید، کلسترول HDL و قند خون شوند.

اگر قادر به کاهش وزن نیستید، سعی کنید، غذاهای کم کربوهیدرات مصرف کنید. بسیاری از مطالعات نشان می دهند، یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند، یک استراتژی موثر در کاهش وزن باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید