۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کد خبر: 44439728

نهنگ ها یا وال ها شگفت انگیز هستند! آنها کل زندگی خود را در آب می گذرانند و از خصوصیات بسیار زیادی برخوردار هستند. اگرچه آنها نمی توانند متفاوت تر از انسان ها به نظر برسند ، اما مشترکات زیادی با هم داریم!

نهنگ ها پستانداران اجتماعی هستند .نوزادان خود را با شیر خود تغذیه می کنند و از آن ها به خوبی مراقبت می کنند و مهارت های زندگی را به آنها می آموزند.

بسیاری از ما معتقدیم که نهنگ ها خاص هستند. آنها مطمئناً حس تعجب و احساس خویشاوندی را فرا می گیرند. چیزی تقریبا دنیوی در مورد آنها وجود دارد. نهنگ ها زندگی افراد بسیاری را که با آنها در تماس هستند غنی می کنند. نهنگ ها منحصر به فرد ، زیبا ، برازنده و مرموز هستند. آنها پرورش می دهند ، پیوند می دهند ، بازی می کنند ، آواز می خوانند و با یکدیگر همکاری می کنند.

در این مقاله سلام نو چندین واقعیت خارق العاده در مورد نهنگ ها و زندگی آنها در اقیانوس ها ارائه شده است.

نهنگ ها چگونه تغذیه می کنند؟

نهنگ کوهان دار

1. نهنگ‌های نر موجود در آبهای ایالات متحده آواز های پیچیده ای را در مناطق پرورش زمستان در آبهای نزدیک هاوایی ، کارائیب و جاهای دیگر می خوانند که می تواند تا 20 دقیقه دوام بیاورد و مایل ها دورتر از آن شنیده می شوند.

وال آبی

2. نهنگ آبی بزرگترین حیوانی است که تا به حال زندگی کرده و می تواند تا 90 پا یا بیشتر رشد کند و به اندازه 24 فیل وزن داشته باشد! این بیش از 330،000 پوند (150،000 کیلوگرم) است.

نهنگ کمان یا نهنگ شکار

3. برخی از گونه های نهنگ‌ها جزء پیرترین پستانداران زنده هستند. دانشمندان تخمین می زنند که نهنگ های کمان (یک نهنگ بیلی که در قطب شمال یافت می شود) می تواند بیش از 200 سال زندگی کند و نهنگ های قاتل (نهنگ دندانه دار که در زیستگاه های مختلف در سراسر جهان یافت می شوند) می توانند بیش از 100 سال زندگی کنند.

نهنگ‌های قاتل

4- نهنگ های قاتل بسیار اجتماعی هستند و غالباً در گروه هایی مسافرت می کنند - یک واحد خانوادگی که بر مادر متمرکز است . نهنگ قاتل در دسته دلفین های اقیانوسی قرار دارند .

نهنگ بلوگا یا نهنگ سفید

5- نهنگ‌های بلوگا گردن های انعطاف پذیر دارند و به آنها امکان حرکت سرشان را می دهند. سوت ها ، کلیک ها و صدا های زیری که دارند باعث شده است که لقب "قناری های دریا" به آن ها داده شود.

نهنگ های خاکستری

6. نهنگ‌های خاکستری یکی از طولانی ترین مهاجرت سالانه هر پستاندار را تشکیل می دهند: آنها حدود 10،000 مایل (16،000 کیلومتر) دور رفت و برگشت دارند!

نهنگ بزرگ باله ای کوچک یا نهنگ مینک

۷- نهنگ مینکی کوچکترین نهنگ در آبهای آمریکای شمالی است.

نهنگ شکار اطلس شمالی

8- نهنگ‌های شکار اطلس شمالی موجودات کوچک را در نزدیکی سطح آب جمع می کنند و آب های دریایی را با صفحات طعمه بلند خود تنگ می کنند.

نهنگ عنبر

9- ماده ی روغنی اسپرماستی (Spermaceti) و روغن اسپرم در سر نهنگ عنبر وجود دارد که در ساخت شمع مورد استفاده قرار می‌گیرد و روغن اسپرم به‌عنوان گریس یا روغن هم به کار می‌رود. نهنگ عنبر تقریباً به انقراض رانده شدند.

نهنگ منقار

10- در سال 2014 ، نهنگ منقار شده کویری عمیق ترین و طولانی ترین شیرجه ای را که تاکنون برای یک نهنگ ثبت شده بود ،را از آن خود کرد . هنگامی که به عمق 1.9 مایل (2،992 متر) رسید و بیش از 2 ساعت در زیر آب ماند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید