۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
کد خبر: 44439374

آب گرم جز رفع عطش، سود مندی های دیگری نیز دارد. افراد زیادی به نوشیدن آب گرم هنگام صبح عادت دارند، اما تعداد کمی از مردم از فواید نوشیدن آب گرم آگاه هستند. به جای نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه داغ، یک لیوان آب گرم بنوشید، تا از فواید سلامتی آن بهره مند شوید. همچنین در طول روز قبل از غذا یا بعد از تمرینات ورزشی بهتر است، به جای یک لیوان بزرگ آب سرد یخ، یک فنجان آب گرم را جایگزین کنید. نوشیدن آب گرم به حفظ سلامتی بدن کمک کرده و مانع پیری زود رس می شود، همچنین فواید سلامتی بسیاری دارد که در اینجا به 7مورد از آن ها اشاره شده است.

1. سوخت و ساز بهتر

با نوشیدن آب گرم سرعت متابولیسم را افزایش دهید. نوشیدن آب گرم، سوزاندن بافت چربی را راحت تر می کند. با چند قطره لیمو و عسل مزه آب گرم را بهبود بخشید.

2. کاهش وزن

اگر می خواهید در این ماه چند کیلو وزن اضافی را کاهش دهید، باید یک لیوان آب گرم را با چند قطره لیموترکیب کرده و بنوشید. این می تواند لایه چربی را سریعتر تجزیه کند.

3. دفع سموم

بدن هنگام نوشیدن منظم آب گرم قادر به از بین بردن رسوبات چربی است. پاک کردن سموم بدن از طریق سیستم هضم برای بدن آسان تر است و تولید عرق را نیز بهبود می دهد. آب گرم یک ماده سم زدای عالی است، زیرا باعث افزایش گردش خون و دمای بدن می شود. آب گرم کمک می کند تا بدن خود را از هرگونه ضایعات و ناخالصی ها از طریق دفع و عرق پاک سازی کنید. از بین بردن سموم همچنین از تسریع در پیری زودرس جلوگیری می کند.

4. هضم بهتر

آب گرم روغن بد را از مواد غذایی بیرون می ریزد. اگر بعد از بیدار شدن آب گرم بنوشید، حل کردن چربی های بد آسان تر و هضم بهتر خواهد بود.

5. تسکین گلو درد و گرفتگی بینی

آب گرم روش خوبی برای مقابله با گلودرد، سرفه و سرماخوردگی است. آب گرم می تواند خلط را از دستگاه تنفسی جدا ساخته و گرفتگی بینی را بهبود دهد.

6. کاهش دردهای قاعدگی

آب گرم به کاهش درد قاعدگی کمک می کند. نوشیدن آب گرم، تسکین دهنده و آرامش بخش است و باعث رفع ناراحتی شکم می شود.

7. رفع یبوست

افرادی که یبوست دارند باید صبح ها آب گرم با معده خالی بنوشند. این به یبوست کمک می کند و حرکات روده را بهبود می بخشد. مواد غذایی به راحتی تجزیه شده و به راحتی از درون روده ها عبور می کنند. به این ترتیب بدن از عملکرد طبیعی بهتری برخوردار خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید