کارشناس آمریکایی طی یادداشتی به بررسی تبعات تعطیلی دولت فدرال آمریکا می پردازد.

به گزارش سلام نو، پل براندوس، روزنامه نگار آمریکایی و موسس دفتر مطبوعاتی وست وینگ در کاخ سفید طی یادداشتی در وب سایت "یو اس آ تودی" پیامدهای زیانبار اقدام رئیس جمهور آمریکا در تعطیل کردن دولت فدرال بررسی کرده و معتقد است که دونالد ترامپ به مسایل ضروی تر از ساخت دیوار مرزی در کشور بپردازد. در ادامه بخش هایی از این یادداشت را می خوانید :

ترامپ با بحران های گسترده واقعی روبروست. بعضی از آن بحران ها زیاد قابل مشاهده و مورد توجه نیست و بنابراین برای  رئیس جمهوری که تحت تاثیر تصورات خود است مهم به نظر نمی رسد، در عین حال این مشکلات وجود دارند و باید به آنها رسیدگی شود. در اینجا چند مثال وجود دارد که من آن را ضروری می دانم :

تعطیلی دولت

تعطیلی دولت درست در مقابل دیدگان ترامپ قرار دارد. این وضعیتی فوق العاده برای ۸۰۰۰۰۰ نفر از کارکنان دولت فدرال  و تعداد زیادی از کارمندان قراردادی است. افرادی که حقوقی دریافت نمی کنند، تعداد زیادی از آنها به اجبار و بدون حقوق کار می کنند. برخی دیگر نیز به اجبار اخراج شده اند. این موضوع به طور مشخص و در صورت تداوم می تواند برای همه ما یک وضعیت اضطراری قلمداد شود. تعداد بازرسان مواد غذایی کاهش یافته و بازرسان ایمنی خطوط هوایی نیز  در بین افراد بیکار قرار دارند.

بحران معلمان

معلمان به تعداد قابل توجهی در حال خروج هستند. دلایل زیادی هم وجود دارد، که شامل درآمد کم و شرایط بد کاری می شود. چه کسی قرار است به بچه ها دانش، ریاضی و تمام موارد دیگر را بیاموزد، مواردی که آنها برای رقابت همیشگی در اقتصاد جهانی به آن نیاز دارند؟

خالی شدن قلک ها

چه چیزی در کیف پول شماست؟ شاید هیچی. بر اساس گزارش بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا از هر ۱۰ آمریکایی ۴ نفر قادر نیستند از پس مخارج غیرمنتظره مثلا یک خرج ۴۰۰ دلاری برآید. اگر این یک بحران نیست من درک نمی کنم که چیزی می تواند باشد. سیاستگذاران، کارفرمایان و دیگران باید راههایی را به منظور تقویت امنیت مالی  دهها میلیون نفر از آمریکایی هایی که در نزدیکی مرز فقر زندگی می کنند، پیدا کنند.

بحران مالی

همه صحبت ها درباره بدهی ملی ۲۰ تریلیون دلاری که به ترامپ ارث رسیده است را در نظر بگیرید که چگونه ما را به ورشکستگی کشانده است؟ این بدهی هم اکنون ۲۲ تریلیون شده است و پیش بینی می شود این رقم تا سال مالی ۲۰۲۸ به ۳۳ تریلیون افزایش پیدا کند. چیزی حدود ۸ سال و نه ماه دیگر. پرداخت های مرتبط با بهره به تنهایی می تواند پرداخت هزینه های دفاعی را متوقف کند؛ برنامه درمانی آمریکا برای افراد کم در آمد و یا برنامه درمانی کودکان- لازم نیست اشاره کنم که افزایش نرخ بهره چه تبعات دیگری را به همراه خواهد داشت. دوباره متذکر می شوم، ما درباره مخارج اصلی صحبت نمی کنیم- فقط بهره.  اگر نرخ بهره بالا برود مالیات دهندگان بیشتر تحت فشار قرار خواهند گرفت.حال این وضعیتی "اضطراری" است.

فرار اتباع خارجی

شما احتمالا می دانید که چیزی حدود ۷میلیون آمریکایی برای کارفرمایان خارجی کار می کنند. این عدد حاوی نشانه است و با نگاه به گذشته می توان دریافت که میزان سرمایه گذاری در آمریکا توسط اتباع خارجی همواره ثابت بوده است. برای مثال در سال ۲۰۱۵ افراد غیرآمریکایی چیزی حدود ۴۸۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند. در سال ۲۰۱۶ به ۴۸۶ میلیارد دلار رسید. اما در سال ۲۰۱۷ با ۴۰ درصد سقوط این رقم به ۲۹۲ میلیارد دلار رسید.  داده‌های اولیه نشان می‌دهد که این تعداد در سال گذشته کاهش‌ یافته است.

کاهش امید به زندگی

داده های جدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها(CDC) نشان دهنده کاهش در مقوله امید به زندگی در سومین سال متوالی بود. این کاهش جزئی بود اما به اندازه کافی زنگ هشدار را در بین متخصصان بهداشت و سیاست به صدا در می آورد. کسانی که این موضوع را یک شوک بازگشت پذیر برای یک کشور ثروتمند تلقی می کنند.

آیا ترامپ مهاجران را یک خطر امنیتی می داند؟ برخی از قاتلان نه چندان مخفی را در بینمان در نظر بگیریم: میزان اوردوز(مصرف بیش از حد مواد مخدر که منجر به مرگ می شود) با مواد مخدر در سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۷۰۲۳۷ تن را به کام مرگ کشاند- ۴برابر سال ۱۹۹۹. در سال ۲۰۱۷ همچنین ۳۹۷۷۳ نفر در حادثه تیراندازی کشته شدند که در چهار دهه اخیر بی سابق بوده است؛ که نزدیک به دو سوم آن خودکشی بوده است. همچنین موضوع هشدار دهنده دیگر دیابت است. (CDC) می گوید چیزی حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی هم در معرض ابتلا به دیابت هستند و یا به این بیماری مبتلا شده اند.

لذا جای بسی خوشحالی است که این شانس هست تا رئیس جمهور نتواند بر وضعیت کنونی و مرزی برچسب امنیتی بزند. و امیدواریم که رئیس جمهور همه توجهش را به سمت شمار زیادی از مشکلات عدیده ای که نیازمند رسیدگی هستند ببرد؛ مشکلاتی که به برخی از آنها اشاره کردم.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید