چابهار از شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان ایران محسوب می‌شود. تنها بندر اقیانوسی کشور ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد و این منطقه جزو مناطق آزاد بازرگانی ایران است .<br/> 

چابهار به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا در زمستان گرمترین منطقه ایران می باشد و همچنین در تابستان خنک ترین بندر ایران است و به همین دلیل می‌توان در همه فصول به چابهار سفر کرد در چابهار در ماه های اردیبهشت و خرداد تغییرات آب و هوایی کمی دارد،  مثلاً در فصل تابستان چابهار خنک تر از شهر تهران می باشد اما به دلیل رطوبت بسیار زیاد و شرجی بودن هوا ، کمی برای مردم ساکنین آنجا آزاردهنده است .

مناطق دیدنی چابهار

کوه های مینیاتوری یا مریخی

در ۵۰ کیلومتری شهر چابهار کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی چابهار قرار دارد که یکی از شگفتی های ایران محسوب می شود رنگ کوه های مینیاتوری سفید و طوسی است و با توجه به میزان تابش نور خورشید بر آنها در هر ساعت تغییر می کند و زیبایی خاصی را به منطقه بخشیده است .

ارتفاع بعضی از این کوه ها به ۵ متر و بعضی از آنها به ۱۰۰ متر می رسد ، برای صخره نوردی در این منطقه نیاز است که تجهیزات لازم را داشته باشید .

سواحل بریس

بندر صیادی بریس یکی مکان‌های طبیعی و دیدنی چابهار است در امتداد ساحل دریای عمان قرار دارد ، وجود دیواره های صخره ای در کنار ساحل به شما این امکان را می دهد که بتوانید از زیبایی دریای عمان لذت ببرید .

این منطقه از شهر چابهار حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و مردم در این منطقه بیشتر به صیادی مشغول هستند. وجود مرغان دریایی در ساحل بریس و وجود لنج های ماهیگیری زیبایی این منطقه را صد چندان کرده است فراموش نکنید برای رفتن به چابهار لازم است که ضد آفتاب خود را ببرید زیرا آفتاب در این منطقه بسیار  سوزان است .

کوه آتشفشان یا کوه گل فشان

در چابهار در ۱۸ کیلومتری کهیر جاده فرعی وجود دارد که به سمت روستای تنگ می رود.

به دلیل فشار های زمین شناختی گل فشان های سرد  به وجود می آید همچنین آتش‌فشانی نیز می‌تواند از شنهای داغ را به وجود بیاورد که گاهی فعال و گاه غیر فعال هستند .

در استان سیستان و بلوچستان در منطقه تنگ در شهرستان کلارک گل فشان وجود دارد که در یک تپه در حال حاضر گل فشان دارد که یکی از آنها فعال است که گل افشان این منطقه سرد بوده و به دلیل فشارهای زمین‌شناختی تشکیل شده است و اهالی این منطقه بر این باور هستند که می توانید گل های این منطقه را به صورت و دست خود بزنید زیرا موجب درمان بیماری های پوستی می شود .

قبرستان جن ها در روستای تیس

روستای تیس که در اطراف چابهار می‌باشد دارای مناطق دیدنی جذابی است که قلعه تاریخی پرتغالی ها و گورستان عجیب این روستا در آنجا وجود دارد و مردم محلی افسانه هایی را برای این منطقه ساخته اند . مسجد روستای تیس دارای یک مناره است و مانند مساجد پاکستانی ها ساخته شده است .

بازارهای چابهار

در چابهار بازارهایی وجود دارد که می‌توانید کالاهای عرب ، پاکستانی ، هندی و افغانی را تهیه نمایید همچنین لباس های ساری و هندی در این بازار وجود دارد و ادویه هایی که در این منطقه پیدا می شود بسیار خاص و جذاب است و همچنین به گفته گردشگران وسایل خانگی و وسایل آشپزخانه در این منطقه بسیار ارزان است.

اگر می خواهید از بازارها دیدن کنید بهتر است در غروب و شب به آنجا بروید .

دریاچه صورتی چابهار

دریاچه صورتی چابهار یکی از مناطق بسیار زیبا  است که به دریاچه صورتی لیپار معروف است و دارای طبیعت بی نظیر و حیات وحش می باشد اجازه اتراق و کمپ زدن در این  منطقه وجود دارد همچنین می توانید عکس های بسیار زیبایی را از این منطقه بگیرید .

علت صورتی بودن دریاچه لیپار وجود پلانکتون های ذره بینی می باشد که موجب می شود آب به رنگ صورتی در بیاید .

بهتر است در ماه آذر به این تالاب بروید که به سرخ ترین رنگ ممکن در این  ماه دیده می شود .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید