ازدواج در سنین پایین موجب می شود که خانواده ها برای زوج کم سن و سال تصمیم بگیرند و کم کم دلسوزی هایشان تبدیل به دخالت شود . در این مطلب از سلام نو مشکلات ازدواج در سن پایین را بیان می نماییم .

مشکلات موجود بعد از ازدواج در سن پایین

مشکلات خانم ها

ازدواج هایی که سن دختر و پسر برای تشکیل زندگی کم می باشد دارای ناسازگاری و اختلافات بیشتری است زیرا آنها هنوز به رشد عاطفی ، ذهنی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی لازم برای ازدواج نرسیده‌اند و هنوز موفق به کسب مهارت های لازم در زندگی مشترک نشده اند مخصوصاً اگر در آن خانواده ها مرسوم باشد که دختر بعد از چند ماه از ازدواج باید باردار شود وگرنه برچسب هایی نادرست به آن ها زده می شود . این اتفاق موجب می شود که زوجین تصمیم به بچه دار شدن بگیرند اما به دلیل آنکه دختر هنوز آمادگی جسمانی لازم را برای بارداری ندارد با مشکلاتی در دوران‌بارداری مواجه می شود و نه تنها سلامت خود را به خطر می‌اندازد بلکه موجب فوت جنین و یا عقب ماندگی ذهنی فرزند خود می شود .

مشکلات ازدواج در سنین پایین

از دیگر مشکلاتی که افراد کم سن بعد از ازدواج با آن مواجه می شوند دخالت های بیجای والدین است . فرزندان کم سن و سال به خانواده خود وابستگی زیادی دارند و به دلیل کم سن بودن خود و عدم توانایی تصمیم گیری در حل مشکلات زندگی خود در اوایل زندگی مدام به خانواده هایشان رجوع می کنند و کم کم این حق را به خانواده ها می دهند که می توانند در زندگی خصوصی و مشترک آنها دخالت نمایند ،  پس از سالها که به پختگی لازم می رسند متوجه دخالت‌های خانواده می‌شوند ولی دیگر برای کنترل آن ها نمی تواند اقدامی انجام دهند .

مشکلات ازدواج پسران در سن کم

از جمله مشکلاتی که برای پسران کم سن و سال هنگام ازدواج در سن پایین رخ می دهد، ناامیدی می باشد زیرا باید در سنین کم از دوستان و همسالان مجرد خود فاصله بگیرند، فرصت های زندگی مجردی را از دست بدهند و این احساس موجب ناراحتی آنها می شود افرادی که در سن کم ازدواج می کند نارضایتی بیشتری از زندگی خود دارند و دچار بیماری‌هایی چون قلبی و عروقی می شوند .

خطرات ازدواج در سن پایین

ازدواج در سن پایین موجب پشیمانی در ازدواج و انتخاب نادرست همسر می‌شود مخصوصاً این حس در آقایان بیشتر است زیرا در سنین نوجوانی هنوز به ثبات عاطفی لازم نرسیده اند و نمی‌توانند تصمیم عاقلانه بگیرند و به سر انتخاب های خود بمانند . آنها بعد از گذشت چندین سال از زندگی خود می‌گویند من آن زمان بچه بودم و تجربه امروز را نداشتم ولی امروز که به بلوغ فکری رسیده‌ام فهمیدم اشتباه کرده ام و سلیقه‌ی من عوض شده است انتظارم از زندگی مشترک اینگونه نبوده است و امروز همسری دیگر را برای خود می خواهم پس باید در نظر گرفت برای ازدواج ، افراد به بلوغ عقلی ، جنسی ، اقتصادی و فرهنگی رسیده باشند و این بلوغ می تواند در هر کس متفاوت باشد.

پس بهتر است قبل از ازدواج شناخت کافی را از یک دیگر پیدا نمایید و در صورت امکان یک مشاور خوب و مجرب مراجعه کنید تا بدانید که برای یک ازدواج و زندگی مشترک آمادگی لازم را دارید یا خیر.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید