۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 44385523

سرکه سیب محبوب ترین نوع سرکه از نظر بهداشتی و طبیعی بودن است. براساس تحقیقات، سرکه سیب فواید بسیاری دارد، که بسیاری از این فواید از نظر علمی ثابت شده اند. برخی از این فواید عبارتند از، کاهش وزن، کلسترول، کاهش قند خون و بهبود دیابت.

همچنین این یک داروی قدیمی باستانی است و برای مصارف مختلف خانگی و آشپزی از آن استفاده می شود. در اینجا برخی مزایای سلامتی سرکه سیب بر اساس مستندات علمی آورده شده است.

1. سرکه سیب سرشار از اسید استیک، با اثرات بیولوژیکی قوی است

سرکه سیب در یک فرایند دو مرحله ای، ساخته می شود.

مرحله اول، سیب خرد شده را در معرض مخمر قرار می دهند، با این کار قندها از بین می روند و به الکل تبدیل می شوند.

در مرحله دوم، ترکیبی از باکتری ها به محلول الکل افزوده می شوند، که بیشتر الکل را تخمیر و آن را به اسید استیک تبدیل می کنند.

جالب است بدانید، در فرانسه کلمه سرکه به معنای شراب ترش است.

سرکه سیب بدون فیلتر ارگانیک (مانند،Braggs )، حاوی رشته هایی از پروتئین ها، آنزیم ها و باکتری های مفید است. برخی معتقدند، این مواد مسئولیت بیشترین فواید سلامتی را بر عهده دارند. اما در حال حاضر هیچ مطالعه ای برای تایید از این گفته وجود ندارد. هر قاشق غذاخوری سرکه سیب حدود سه کیلوکالری دارد. ویتامین ها یا مواد معدنی زیادی در این سرکه وجود ندارد، اما حاوی مقدار کمی پتاسیم است. یک سرکه سیب با کیفیت نیز حاوی مقداری اسید آمینه و آنتی اکسیدان است.

سرکه سیب با تخمیر شکر از سیب ساخته می شود. این موجب می‌شود، آن ها به اسید استیک، که ماده فعال سرکه است، تبدیل شوند.

2. سرکه سیب می تواند بسیاری از باکتری های مضر را از بین ببرد

سرکه می تواند به از بین بردن عوامل بیماری زا از جمله باکتری ها کمک کند. این ماده به طور سنتی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن، معالجه قارچ ناخن، شپش، زگیل و عفونت گوش مورد استفاده قرار می گیرد. بقراط، پدر طب مدرن، بیش از دو هزار سال پیش از سرکه برای پاکسازی زخم ها استفاده می کرده است.

سرکه نیز به عنوان ماده نگهدارنده مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته است، مطالعات نشان می دهد، سرکه سیب، مانع رشد باکتری ها شده و از فساد آن ها جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال یک روش طبیعی برای نگهداری و حفظ سلامت غذای خود هستید، باید بدانید سرکه سیب می تواند، بسیار مفید باشد.

همچنین سرکه سیب رقیق شده برای  درمان آکنه روی پوست توصیه شده است، اما هنوز هیچ مدرک علمی برای اثبات آن وجود ندارد. ماده اصلی موجود در سرکه، اسید استیک است که می تواند، باکتری های مضر را از بین ببرد، یا از تکثیر آن ها جلوگیری کند. همچنین دارای سابقه استفاده به عنوان ضد عفونی کننده و مواد نگهدارنده طبیعی است.

3. سرکه سیب سطح قند خون را پایین آورده و دیابت را از بین می‌برد

تاکنون موفق ترین کاربرد سرکه در درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بوده است. دیابت نوع 2 با وجود قند خون بالا یا به دلیل مقاومت به انسولین یا عدم توانایی در تولید انسولین مشخص می شود. با این حال، قند خون بالا همچنین می تواند، در افرادی که دیابت ندارند، مشکل ایجاد کند. اعتقاد بر این است، قند خون بالا علت اصلی بیماری های مزمن مختلف است. تقریباً همه باید از نگه داشتن سطح قند خون در حد طبیعی بهره مند شوند. موثرترین و سالم ترین راه برای انجام این کار، اجتناب از کربوهیدرات تصفیه شده و شکر است، اما سرکه سیب نیز می تواند، اثر قدرتمند تری داشته باشد.

همچنین نشان داده شده است، سرکه فواید زیادی برای قند و انسولین خون دارد و میزان قند خون و انسولین را تا حد زیادی کاهش می دهد. سرکه سیب، قند خون را بعد از خوردن 50 گرم نان سفید تا 34 درصد کاهش می دهد.

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب می تواند قند خون ناشتا را تا 4 درصد کاهش دهد. بسیاری از مطالعات دیگر نشان می دهد، سرکه می تواند، عملکرد انسولین را بهبود بخشد و قند خون را پس از غذا خوردن کاهش دهد. به همین دلایل، سرکه برای افراد مبتلا به دیابت، پیش دیابت یا افرادی که می خواهند قند خون خود را به دلایل دیگر پایین نگه دارند، مفید است. اگر در حال حاضر داروهای کاهش دهنده قند خون مصرف می کنید، قبل از مصرف هر نوع سرکه، با پزشک مشورت کنید.

خبر خوب

سرکه سیب نوید خوبی در بهبود حساسیت به انسولین و کمک به کاهش قند خون بعد از غذا نشان داده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید