آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی فرمودند:امروز خبیث‌ترین دشمن جمهوری اسلامی آمریکا است. قبل از غرب اسلام مفاهیم ارزشی را در قرآن مطرح کرده است.

به گزارش سلام نو، سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز یکشنبه سوم فروردین ۱۳۹۹ به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌و آله و سلم بصورت زنده آغاز شد.

محور سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است:

- مبعث پیامبر اسلام(ص) واقعه ای است که خداوند متعال از پیغمبران دیگر نسبت به آن میثاق و تعهد گرفته است که به پیامبر اسلام هم ایمان بیاورند و هم او را یاری کنند.

- در جایی از قرآن آمده، نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل [تحریف نشده] وجود داشته است.

- بعثت محتوای عظیمی داشت. بعثت و وحی الهی حقایقی را برای مردم روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر آحاد بشر و جوامع بشری به آن ایمان بیاورند و به لحاظ عملی ملتزم شوند دارای حیات طیبه خواهند شد. یعنی زندگی شیرین و پرفایده و مطلوب خواهند داشت.

- منظومه ارزشی اسلام یکی از حقایق بعثت است. مردم موظف هستند خود را به این ارزش ها نزدیک کنند. این ارزش ها شامل خلقیات فردی تا مفاهیم عمومی و زندگی ساز مثل آزادی، کرامت و عدالت می‌شود.

- برخی به غلط تصور می کنند عدالت و آزادی از غرب آمده است. غرب با مفاهیمی مثل آزادی و عدالت اجتماعی، 3-4 قرن است که آشنا شده در حالیکه 1400 سال قبل، اسلام این مفاهیم را به طور روشن در قرآن بیان کرده است. با این تفاوت که غربی ها هیچگاه به این مفاهیم صادقانه عمل نکردند.

- برای تحقق معارف بعثت در فضای جامعه و بروز و ظهور آن در رفتار مردم و تبدیل آن به وسیله پیشرفت، نیاز به قدرت سیاسی دارد . چون اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل ها زیر بار نمی‌روند و سیاهی لشکرشان هم  به دنبال‌ آنها حرکت می کنند. پیغمبر هم در مدینه اولین کاری که کرد تشکیل قدرت سیاسی و حکومت بود.

- پیامبران دشمنان زیادی دارند و وقتی حکومت تشکیل می دهند، دشمن خارجی هم اضافه می شود، مخالفان عدالت و آزادی دشمن پیامبر می شوند.

- این همان نسخه‌ای است که امام خمینی(ره) به آن عمل کرد. معارف، ارزش ها و احکام همان معارف، ارزش ها و احکام پیامبر(ص) است. امام(ره) می‌دانست ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران رسوخ دارد. قدرت ایمانی مردم خیلی زیاد است و امام(ره) این را می دانست و مساله حکومت اسلامی را مطرح کرد. زمینه ایجاد حکومت اسلامی  هم فراهم بود؛ یعنی حکومت فاسد و ظالمی وجود داشت.

- جامعه نخستین اسلامی در مدینه شامل هفت هشت هزار نفر می‌شد. به برکت ارشاد، احکام و معارفی که پیغمبر(ص) ایجاد کرد که روز به روز بر تعداد مسلمین افزوده شد. در قرن چهارم هجری، جامعه اسلامی از لحاظ سیاسی وسیع ترین جامعه در دنیا بود. از لحاظ دانش پیشرفته ترین سطح علمی و به لحاظ نظامی، قدرتمند بود.

- اگر امروز صادقانه عمل کرده، کوته بینی و ساده نگری نداشته باشیم و تنبلی نکنیم، می‌توانیم ایران را به قله سیاسی، نظامی، فرهنگی، علمی، اقتصادی برسانیم، البته هدف دور ما ایجاد تمدن اسلامی است.

- از دشمنی با انقلاب اسلامی نباید تعجب کرد. دشمنان با هم علیه انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند. امروز دشمن کم نداریم اما خبیث ترین دشمن ملت ایران آمریکاست. مسئولان آمریکایی هم دروغگو و وقیح اند، هم طماع و شارلاتان و ظالم و سنگدل و بی رحم و تروریست هستند. اینطور دشمنی در مقابل ماست.

- خداوند برای مقابله با دشمن، دستورالعمل داده و به پیامبر(ص) توصیه به صبر و استقامت  کرد. صبر به معنای نشستن و انتظار حوادث کشیدن، نیست؛ صبر یعنی مقاومت کردن و محاسبه خود را با خدعه دشمن تغییر ندادن و با روحیه ادامه دادن و ثابت قدم بودن که اگر با حرکت با تعقل و مشورت همراه شود، موفقیت حاصل می‌شود.

- من با قاطعیت می گویم که ملت ایران ملت صبوری است. ما مسئولین البته گاهی بی صبری کردیم ولی ملت ایران 40 سال است صبور بودند. برخی روشنفکرنماها هم بی صبری نشان دادند و برخی بی صبری را به سمت همکاری با دشمن هم بردند. نقطه مقابل آن، جوانان مومن زیادی است که در عرصه فرهنگ و علم و فناوری و سیاست و بین الملل درک درستی دارند.

- صبر کردن یعنی تسلیم نشدن و با شجاعت و عقل جلوی دشمن را گرفتن.

- چند بار گفته‌ام که کشور باید قوی شود. قوی شدن هم از بعثت و قرآن گرفته شده است. قوت شامل عرصه های علمی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، تبلیغی است.

- امروز حفظ جمعیت جوان کشور یکی از ابزارهای قدرت است. کشورما کشور جوانی است و اگر موالید در این کشور به قدر کافی تولید نشوند -که الان نیست- چند صباح دیگر نسل جوان در کشور کمیاب می شود.

- فضای مجازی امروز بر زندگی همه مردم دنیا حاکم است و قوت در آن حیاتی است. و یا در بهداشت و درمان که الحمدلله محققان و پزشکان و خبرگان ما کار زیادی در این زمینه کردند.

- جهش تولید که مطرح کردیم نیز از ابزارهای قدرت است. جهش تولید به ابزارهایی نیاز دارد، از قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری شود. به تولیدکننده کمک شود. امسال این کارها باید انجام شود.

- ما امروز با عوارض یک بیماری وسیع و همه گیر بین المللی که تقریبا در همه کشورهای دنیا مشغول گرفتن تلفات است روبرو هسیم. حالا برخی حقایق را می‌گویند و برخی هم پنهان می کنند. باید به دستوراتی که برای حفط جان افراد و کشور و کنترل این بیماری خطرناک داده شوده عمل کنند.

- این بیماری مشکلات اقتصادی ایجاد می‌کند که خداوند می فرماید اینجا هم  صبر لازم است. مسئولین محترم در این کار دستوراتی داده‌اند که همه باید به آن عمل کنند تا این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود.

- آمریکایی ها چند بار تاکنون گفتند که ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو کمک کنیم. فقط شما از ما بخواهید تا ما کمک کنیم. این جزو آن حرفهای بسیار عجیب است که به ما می گویند از ما بخواهید. اولا شما خودتان دچار کمبود هستید و این را خود مسئولان آمریکایی می‌گویند. ثانیا شما متهمید که این ویروس را شما تولید کردید. من نمی دانم چقدر این اتهام حقیقی است ولی وقتی چنین اتهامی وجود دارد، کدام آدم عاقلی برای کمک از شما درخواست می کند؟ به شما اعتمادی نسیت. این کارها از شما برمی‌آید.

- تجربه 40 ساله نشان می دهد که کشور ظرفیت مقابله با مسائل و چالش ها را در هر سطحی دارد.

- دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را ان شاالله همه عمل کنند. حتی اجتماعات دینی در کشور تعطیل شد که در تاریخ ما به این شکل بی سابقه است که حتی حرم های مطهر و نمازهای جمعه تعطیل شود ولی چاره ای نبوده و مصلحت اینگونه بوده است.

- ان شاالله خداوند متعال این بلا را از سر ملت ایران و همه ملت های مسلمان و همه مردم جهان کم کند.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید