اگر جهان را به دو قسمت تقسیم کنیم و مردم را بر اساس نوشیدنی که آنها مصرف می کنند دسته بندی کنیم، یک دسته قهوه می خورند و دسته دیگر فقط چای می‌نوشند. گاهی اوقات افراد حتی درباره این موضوع بحث می كنند كه کدام انتخاب سالم تر و بهتر است. شاید تصمیم گیری برای انتخاب اینکه کدام یک را در سبد خرید خود قرار دهید، برای شما مشکل باشد. در زیر مزایا، معایب و تأثیرات قهوه و چای بر بدن و ذهن بیان شده است، تا بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

چای

چای قرن ها به دلیل فواید آن مورد استفاده بوده و همانطور که تاریخ به ما می گوید، ابتدا چای کشف شد. چای نه تنها از ابتلا به سکته مغزی، بیماری های قلبی و مغزی کمترپیشگیری می کند، بلکه چای با آنتی اکسیدان هایی که دارد، التهاب را خنثی می کند. چای با آنتی اکسیدان ها غنی شده و این آنتی اکسیدان ها از سخت شدن رگ های خونی جلو گیری می کنند. افرادی که به طور مرتب چای می نوشند دارای تراکم استخوانی بالاتری هستند. مطالعه دیگر نشان می دهد افرادی که بیش از دو فنجان چای سبز در روز مصرف می کنند در مقایسه با افراد دیگر با افزایش سن حافظه قوی تری دارند.

نکات منفی قهوه و چای

یکی از مهمترین نکات منفی قهوه که باعث نگرانی هر کسی می شود، تأثیر آن بر روی دندان ها است. وقتی چای با قهوه مقایسه می شود، چای کمتر سفیدی دندانها را تهدید می کند. در حالی که بیشتر آنتی اکسیدان های موجود در چای سالم هستند، اما تعدادی ازآنها در جذب آهن از مواد غذایی اختلال ایجاد می کنند. مطالعات نشان می دهند که نوشیدن چای باعث کاهش 60 درصدی جذب آهن می شود.

قهوه

تحقیقات زیادی در مورد قهوه هنوز در حال بررسی است. طبق تحقیقات هرفنجان قهوه خطر ابتلا به افسردگی را تا 8٪ کاهش می دهد. مطالعه دیگری که در دانشگاه هاروارد انجام شد، نشان داد افرادی که روزانه بیش از 3 فنجان قهوه می نوشند، کمتر به بیماری هایی مبتلا می شوند، که موجب مرگ زودرس می شوند. قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری های کشنده مانند برخی از انواع سرطان ها، دیابت نوع 2 و بیماری پارکینسون را کاهش دهد.

تاثیرات مثبت و منفی

اول از همه ، قهوه تأثیر چشمگیری بر کیفیت خواب شما دارد. نوشیدن قهوه هنگام مقایسه با نوشیدنی های چای بسیار دشوار است که شب ها کنار بیایند. قهوه همچنین با افزایش سطح کلسترول شناخته شده است و از نظر طبیعت نیز اسیدی است و باعث می شود افراد مشکلات گوارشی کمتری داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید