حسن روحانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: یک روز در اعلام بیماری کرونا به مردم تاخیر نکردیم و در بیان این موضوع با مردم صریح صحبت کردیم.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۸ با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد:‌ در زمینه تامین مواد مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی، و بهداشتی، تهران را می‌توان با لندن و برلین و پاریس مقایسه کرد. قفسه فروشگاهای این شهرها خالی شد و حتی برای دستمال کاغذی بین دو نفر دعوا راه افتاد، اما ما امکانات لازم را تامین کردیم.

وی ادامه داد: واردات مواد غذایی و کالاهای اساسی ۱۹ درصد بیش از سال گذشته است. تا اسفند ۴۳ میلیارد دلار واردات داشتیم و ۴۱ میلیارد دلار هم صادرات. بانک مرکزی بیش از ۳۹ میلیارد دلار ارز برای واردات واگذار کرده و ۱۴.۸ میلیارد دلار  برای کالاهای اساسی پرداخت شده است و اکنون ذخایر کالاهای اساسی ما از همه سال بهتر است.

رییس جمهور ادامه داد: ما در موضوع بیماری کرونا با مردم صریح صحبت کردیم. مردم به صحبت عده‌ای در فضای مجازی توجه نکنند. ما ۳۰ بهمن فهمیدیم کرونا آمده است و وقتی تست‌های قم در تهران آزمایش و مشخص شد نتیجه کرونا مثبت است، یک روز در اعلام آن تاخیر نکردیم. می‌توانستیم بعد از انتخابات اعلام کنیم ولی ما با مردم صادقانه صحبت کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ تبلیغات دروغین در مورد کرونا انجام می‌شود. من با روسای علوم پزشکی قم و گیلان صحبت کردم و آنها گفتند در این دو استان از پیک بیماری عبور کردیم. پرسیدم آیا تخت خالی دارید گیلان اعلام کرد ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خالی است. مردم توجه کنند که دولت هر امکاناتی را که داشته پای کار آورده است.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید