یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی و یک نماینده دیگر اعلام کردند که باید هتک‌حرمت‌کنندگان به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) مجازات شوند.

به گزارش سلام نو، پروانه مافی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «امیدوارم امروز و در ایران اسلامی با مجازات هتک‌حرمت‌کنندگان به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان بخشی از فرهنگ انتظار، به معنای واقعی مدافع حرم بوده و باعث رفع آلام قلوب مومنین و مومنات باشیم.»

هتاکان باید مجازات شوند

همچنین یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هتاکان حرم حضرت معصومه به اشد مجازات برسند می‌توانیم وهنی که نسبت به دین و مذهب‌مان شده است را جبران کنیم.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری، درباره هتک حرمت حرم معصومه (س) توسط عده‌ای از هنجارشکنان به ایلنا گفت: هتک حرمت و حیثت اهل بیت در مشهد مقدس و مخصوصا قم که اتفاق افتاد در کشور اسلامی ما سابقه نداشته است.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به فرهنگ کشورمان چنین چیزی بی‌سابقه است و به عقیده من باید با شدت با هتک حرمت‌کنندگان امامان و معصومین برخورد کرد چرا که از لحاظ قانونی جرم اتفاق افتاده است و می‌طلبد دستگاه قضایی با این هنجارشکنان مبارزه کند.

وی خاطرنشان کرد: هتک حرمت و حیثت حرم حضرت معصومه (س) باعث می‌شود فتح بابی برای کارهای دیگر باز شود و بازهم تاکید می‌کنم تا به امروز در کشور ما چنین اتفاقی را به یاد ندارم افتاده باشد.

خدری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور بیان کرد: امروز بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، با توجه به دستور مقام معظم رهبری، ستاد مبارزه با بیماری کرونا و قرارگاه ملی مبارزه با این بیماری نباید تجمعی صورت گیرد و کسانی که واقعا ادعا دارند مذهبی هستند باید از این دستورات پیروی کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که نسبت به حرم حضرت معصومه (س) هتک حرمت انجام دادند افراد تندرو و افراطی هستند که معتقدم خودسرانه دست به این کار زدند که اگر جلوی این‌ها گرفته نشود به نظر من راه را برای دیگر اقدامات خودسرانه باز کرده‌ایم. باید قوه قضائیه و دادستانی به این پرونده ورود کنند و اشد مجازات برای این افراد در نظر گرفته شود تا برای دیگران درس عبرت شود. متاسفانه باتوجه به این‌که بیماری کرونا اپیدمی شده است و جهان حرکات عکس‌العمل‌های کشورهای درگیر را رصد می‌کند این حرکت علاوه بر این‌که  هتک حرمت شیعه  است؛  باعث می‌شود  دستورات شدیدی که دین ما نسبت به رعایت بهداشت و نظافت داده  و می‌گوید نظافت جزئی از ایمان است، دیده نشود. دین اسلام به این حرکات افراطی اعتقادی ندارد و این کارها بازتاب بسیار منفی از دین ما بخصوص مذهب شیعه دارد و ما باید با مجازات متناسب نشان دهیم این افراد جدای از دین و مذهب ما خود سرانی هستند که خودشان دست به اقدام زدند. اگر این افراد به اشد مجازات برسند می‌توانیم آن وهنی که نسبت به دین و مذهب‌مان شده است را جبران کنیم.

چاره‌ای جز قرنطینه شهرهای آلوده نداریم

عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به شیوع کرونا در کشور به اعتمادآنلاین گفت: زمانی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد این کشور قوی عمل کرد. چین شهر ووهان را که به اندازه چند کشور اروپایی جمعیت داشت قرنطینه کرد. در فیلم‌هایی که از ووهان در فضای مجازی منتشر می‌شد، در این شهر حتی پرنده پر نمی‌زد. بنابراین چین توانست کرونا را مهار کند.

او تاکید کرد: ارتباطات ایران با چین و افرادی که از این کشور به قم رفت و آمد کرده بودند موجب شد اولین مبتلا به کرونا در شهر قم ظاهر شود. همان زمان یکسری از نمایندگان و مردم خواستند شهر قم قرنطینه شود، اما به دلایلی قرنطینه نشد. از مقامات مذهبی قم خیلی گله ندارم که نایب تولیت یا امام‌جمعه اعلام کردند اینجا دارالشفاست و ضریح حضرت معصومه از فلز طلا و نقره و ضدباکتری است؛ اما از معاون وزیر بهداشت گله دارم که در تلویزیون مصاحبه کرد و گفت قرنطینه مربوط به جنگ‌های جهانی اول و دوم است!

این نماینده مجلس ادامه داد: ایتالیا کل کشور را قرنطینه کرده است. در کشورهایی که کرونا شیوع پیدا کرد، برخی شهرها به سرعت قرنطینه شدند. همان زمان که معاون وزیر گفت قرنطینه مربوط به جنگ‌های جهانی اول و دوم است رئیس‌جمهور باید با او برخورد می‌کرد.

هاشم‌زایی با انتقاد از قرنطینه نشدن قم گفت: اگر قم را قرنطینه کرده بودیم، شیوع کرونا در کشور شدت نمی‌گرفت. علمای بزرگ، مراجع تقلید و قوه قضاییه باید به موضوع قرنطینه نشدن قم ورود کنند. باید ببینند چه کسانی هستند که هم قدرت دارند و هم تریبون دست‌شان است و با قرنطینه قم مخالفت کردند. جواب این کشتار و ضررهای معنوی و مادی که ما دادیم را چه کسی می‌خواهد بدهد؟

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: من به عنوان فردی که در یک خانواده مذهبی و پای منبرها بزرگ شده است، معتقدم اینکه می‌گویند مرقد حضرت معصومه دارالشفاست منظور شفای معنوی است نه شفای جسمی. امام علی(ع) که ضربت می‌خورند از سم آن شهید می‌شوند. بنابراین منظور از شفا، شفای معنوی است مگر آنکه به اذن خداوند باشد.

هاشم‌زایی با اشاره به انتشار سخنرانی برخی علما در فضای مجازی گفت: برخی مسائل از برخی تریبون‌ها مطرح می‌شود که تعجب می‌کنم چرا علمای بزرگ قم با این مسائل برخورد نمی‌کنند. چون بسیاری از نظراتی که از سوی برخی علما مطرح می‌شود موجب وهن اسلام است. اعتقادات برخی جوان‌ها با این حرف‌ها زیر سوال می‌رود. باید ریشه‌یابی شود و کسانی که اعتقاداتی دارند یا تظاهر می‌کنند دارند، و مانع قرنطینه قم و برخی شهرها و اماکن مذهبی شدند مشخص شوند.

او ادامه داد: شنیدم در تهران در این روزها که شاهد شیوع کرونا هستیم، برخی مداحان مردم را جمع و برای آنها مداحی می‌کنند. نمی‌دانم در این شرایط چگونه می‌توانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود تا اردیبهشت درگیر کرونا خواهیم بود و پیک گسترش ویروس هم در فروردین است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر شایعات غلط در خصوص فوت‌شدگان یک شهر بر اثر ابتلا به کرونا توضیح داد: باید برای رئیس‌جمهور خون آمدن از بینی یک نفر هم مهم باشد. نه اینکه با بی‌اعتنایی بگوید در آنجا که می‌گفتند بیش از ۱۰۰ نفر فوت شده‌اند ۱۲ نفر بیشتر فوتی نداشتیم! این چه طرز صحبت کردن است.

هاشم زایی در پایان با اشاره به ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده گفت: قرنطینه شهرهای آلوده کار مشکلی است، اما چاره‌ای جز آن نداریم. در عید باید ورودی شهرهایی را که آلوده هستند از جمله گیلان، مازندران، مشهد و... ببندند. مجبوریم شهرهایی را که کانون انتشار کرونا هستند قرنطینه کنیم. در غیر این صورت یک فرد و مقامی باید پاسخگوی ضررهای مادی و معنوی کشور باشد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید