گردو و خرما دارای خواص بسیار زیادی می باشند و می توان این کیک ساده و راحت را برای تقویت کودکان خود درست کرد و خواص آن را دریافت نمود. در این بخش از سلام نو به شما طرز تهیه کیک گردو و خرما را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی بهتر است خواص خرما و گردو را برای شما بصورت مختصر شرح دهیم:

خواص گردو

گردو دارای فواید بسیاری می باشد و سرشار از امگا ۳ است که دو منبع منگنز و مس می‌باشد منیزیم و فسفر نیز در گردو وجود دارد و مقداری روی ، آهن ، سلنیوم ، کلسیم در گردو پیدا شده است . وجود مقدار کمی سدیم یا نمک در گردو اثبات شده است و همچنین ویتامین B1  ،B5 ، B6 دارد و ویتامین هایی همچون B3 B2 E نیز دارا می باشد هر ۱۰۰ گرم گردو دارای ۶۵۴ کالری است .

خواص خرما

هر خرما حاوی ۲۰ کالری می باشد و همچنین خرما غنی از آنتی اکسیدان است و ۲۸ میلی گرم کلسیم و ۵ گرم کربوهیدرات در خود دارد. وجود تانن در خرما موجب می شود از آسیب سلولی جلوگیری شود و در برابر التهاب محافظت کرده. در واقع خوردن خرما با معده خالی موجب کشته شدن کرم روده می شود ، به کم خونی کمک می کند ، اختلالات جنسی را برطرف نموده و مشکلات قلبی ، اختلالات روده ، تنظیم سطح کلسترول و تسکین یبوست می کند .

مواد لازم برای کیک گردو و خرما

گردوی خرد شده ۱۵ گرم یا ۱ قاشق سوپخوری

خرمای پوست و هسته گرفته شده ۲۵ گرم و یا دو قاشق سوپخوری

تخم مرغ یک عدد کامل و یک عدد سفیده تخم مرغ

وانیل نصف قاشق چای خوری

آرد سبوس دار مانند آرد نان سنگک ۲۰ گرم یا ۳ قاشق سوپخوری

پودر قند دو قاشق سوپ خوری سر خالی

پودر کاکائو ۱ قاشق سوپخوری

شیر کم چرب ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک گردو و خرما

ابتدا زرده تخم مرغ و وانیل را در کاسه ای ریخته و با همزن برقی خوب بزنید تا غلیظ شود و رنگ آن کرم شود.  سپس پودر کاکائو و آرد الک شده را به کمک یک قاشق مخلوط نموده و سپس شیر را کم کم به آن اضافه کنید تا یک دست شود سفید را در ظرفی مجزا با همزن برقی به خوبی زده تا به مانند خامه سفت شده و به رنگ سفید در بیاید.

سپس در مرحله نهایی سفیده تخم مرغ را که زدید به مخلوط اولیه خود اضافه نمایید و به همراه قاشق به آرامی هم بزنید کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و مخلوط خرما له شده و گردو را در قالب بریزید و خوب صاف کنید سپس مایه کیک را اضافه نمایید و ۴۰ الی ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در داخل فر بگذارید.

نکاتی راجع به کیک گردو و خرما

این کیک را می‌توان به عنوان دسر در وعده عصرانه سرو نمود .

مدت زمان آماده شدن آن ۱۵ دقیقه است .

مدت زمان پخت کیک ۴۵ دقیقه می باشد .

اندازه های اعلامی برای چهار نفر است .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید