چربی کلمه خوبی برای سلامت قلب نیست، اما این بد بودن پیچیده تر از ظاهر کلمه است. در حالی که داشتن چربی اضافی بدن برای شما بد است، همه انواع چربی های مختلف غذایی یکسان نیستند. بدن برای عملکرد به چربی های مربوط به رژیم غذایی نیاز دارد. جدیداً تفکر بر این مبنی است که تلاش برای از بین بردن تمام چربی ها از رژیم غذایی تان در واقع می تواند به چاقی کمک کند.

چربی های اشباع شده در این مواد غذایی یافت می شوند: چربی های اشباع در گوشت چرب، از جمله گوشت گاو، گوشت گوسفند و مرغ با پوست، شیر یک درصد یا 2 درصد، یا محصولات لبنی ساخته شده با این شیرها، از جمله پنیر، کره و بستنی. چربی های اشباع مانند چربی های ترانس در دمای اتاق به جای جامد، مایع هستند. روغن پالم و روغن نارگیل نیز حاوی چربیهای اشباع شده هستند.

چربیهای اشباع نشده: سالم ترین نوع چربی برای قلب

چراغ سبز : بهتر است چربی های "خوب" یا اشباع نشده را میل کنید. اینها میزان کلسترول LDL در خون را کاهش می دهد، که می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. چربیهای اشباع نشده همچنین دو نوع چربی مورد نیاز مغز و سایر اعضای بدن را تأمین می کنند، اما فقط از طریق رژیم غذایی می توان آنها را دریافت کرد:  اسیدهای چرب امگا 3 - موجود در ماهی - و اسیدهای چرب امگا 6 - موجود در آجیل و دانه ها. علاوه بر این چربی های اشباع نشده پروتئین بالایی دارند.

چربی های اشباع نشده در غذاهای زیر یافت می شوند : ماهی، به خصوص ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا و شاه ماهی ، آجیل؛ آووکادوها؛ روغنهای گیاهی از جمله کلزا، زیتون و آفتابگردان؛ توفو؛ سویا؛ و بذر کتان.

تغییر زیادی در طرز تفکر در مورد رژیم غذایی سالم به وجود آمده است. تحقیقات نشان می دهد که کاهش چربی در رژیم غذایی به تنهایی تأثیر زیادی در کاهش سطح کلسترول ندارد. دانشمندان می گویند: مردم برای داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل برای قلب به چربی، کربوهیدرات و پروتئین که مواد مغذی اصلی هستند،  نیاز دارند.

یک نکته مهم برای سلامت قلب نوع چربی است که می خورید. تمام چربی ها به یک اندازه کالری دارند، هر گرم چربی 9 کالری دارد. اما سه نوع اصلی تأثیرات متفاوتی روی بدن می گذارند.

چربی های ترانس: این چربی ها را مصرف نکنید

چراغ قرمز: از چربی های ترانس که اسیدهای چرب ترانس نیز نامیده می شوند، به دلیل  افزایش لیپوپروتئین کم چگالی (LDL) ، کلسترول خون (نوع بد) و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) خودداری کنید. این نوع چربی به نوبه خود می تواند بر ساختار و عملکرد شریان تأثیر منفی بگذارد و منجر به بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی شود. چربی های ترانس به طور عمده در غذاهای فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرند تا موجب خوش طعمی، بافت و ماندگاری طولانی آنها شود.

چربی های ترانس در این خوراکی ها یافت می شوند: غذاهای پخته شده مانند کلوچه، کیک ها و غذاهای ترد، نان پیتزا؛ غذاهای سرخ شده؛ پاپ کورن با مایکروویو؛ استیک مارگارین؛ ، برچسب های مواد غذایی را برای کلمات "روغن های هیدروژنه جزئی"  مطالعه کنید.

چربی های اشباع شده

چراغ زرد : سعی کنید چربی های اشباع را به کمتر از 10 درصد کل کالری روزانه محدود کنید. چربی های اشباع شده به طور طبیعی در غذاهای حیوانات می توانند کلسترول خون را بالا ببرند. وقتی می توانید، چربی های جامد را با انواع مایع جایگزین کنید که احتمالاً چربی های اشباع نشده "خوب" هستند روغن زیتون را به جای کره مصرف کنید. انواع لبنیات بدون چربی یا با چربی را بیشتر از انواع پر چرب انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید