روز گذشته در اینستاگرام کلیپی منتشر شد که در آن بادمجان های زیادی از آسمان به زمین می ریختند. چند کلیپ مشابه دیگر هم در فضای مجازی پخش شد تا بسیاری از کاربران به اشتباه بیفتند. در این بین حتی برخی خبرنگاران مطرح رسانه های مختلف هم نتوانستند ساختگی بودن این کلیپ را حدس بزنند و برای پرس و جو از مسئولان با آنها تماس گرفتند.

سلام نو – سرویس اجتماعی: اگر چه هیچ کدام از شهرهای کشور قرنطینه نشد اما بسیاری از مردم قرنطینه خانگی را به صورت خودجوش اجرایی کرده اند. در این وضعیت با توجه به اوقات فراغتی که برایشان به وجود آمده رو به سرگرمی های متفاوتی آورده اند.

به گزارش سلام نو، با توجه به اختصاص یافتن 100 گیگ اینترنت رایگان به مشترکان خانگی توسط وزارت ارتباطات این روزها بسیاری از مردم یا در حال دانلود فیلم هستند و یا در یوتیوب و آپارات و فیلیمو و نماوا و ... در حال تماشای آنلاین هستند. همین مساله البته منجر به کاهش بسیار زیاد سرعت اینترنت شده است.

در فضای مجازی بازار معرفی فیلم و کتاب هم برای پر کردن این روزها داغ است. بسیاری از کاربران به دوستان خود فیلم مورد علاقه خود را پیشنهاد می کنند و  نرم افزارهای کتابخوانی هم کتاب های خود را با تخفیف برای فروش گذاشته اند. کتابخانه ملی چند هزار جلد کتاب رایگان به صورت متنی و صوتی برای کودکان و نوجوانان ارائه کرده و کتابفروشی های سطح شهرها هم امکان ارسال کتاب به درب منزل را فعال کرده اند.

در این بین فضای مجازی از همیشه شلوغ تر شده است و کاربران بیشتری برای سپری شدن وقت خود به شبکه های اجتماعی می آیند. اخیرا کلیپی در فضای مجازی پخش شده که واکنش های جالبی به همراه داشته است. همخوانی دسته جمعی انواع سرودها از دم پنجره درون واحدهای مسکونی  در شهرک اکباتان به صورت گسترده ای وایرال شده است.

شوخی دردسرسازی به نام بارش بادمجان

حواشی دیگر این روزها که از روز گذشته جنجال زیادی در فضای مجازی به وجود آورده بارش بادمجان از آسمان است. روز گذشته در اینستاگرام کلیپی منتشر شد که در آن بادمجان های زیادی از آسمان به زمین می ریختند. چند کلیپ مشابه دیگر هم در فضای مجازی پخش شد تا بسیاری از کاربران به اشتباه بیفتند. در این بین حتی برخی خبرنگاران مطرح رسانه های مختلف هم نتوانستند ساختگی بودن این کلیپ را حدس بزنند و برای پرس و جو از مسئولان با آنها تماس گرفتند.

کار به جایی رسید که صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ناگزیر به موضع گیری شد و تاکید کرد که هیچ گردبادی در شهر تهران نیست که بتواند منجر به بارش بادمجان از آسمان شود.

در فضای توییتر هم بیش از هزار توییت با محتوای طنز درباره بارش بادمجان منتشر شد. ساعتی بعد از انتشار بود که مشخص شد خالق ویدئوهای بارش بادمجان از آسمان تهران کسی نیست جز یک شخص مسلط به طراحی جلوه های ویژه. امین تقی پور یک ایرانی ساکن کانادا است که در سابقه کاری او طراحی جلوه های ویژه در چندین فیلم هالیوودی از جمله روگ وان،  بلید رانر ۲۰۴۹ و  مردان ایکس دیده می شود. آن طور که گفته شده او به خاطر درگذشت پدرش به ایران آمده و از آنجا که ویروس کرونا همه پروازها را لغو کرده ناچار شده همچنان در کشور بماند. به نظر می رسد او در این مدت وقت کافی برای ساختن کلیپ های سرگرم کننده ای از این دست داده است.

ماجرای این شوخی البته به همین جا ختم نشد و امروز رئیس پلیس امنیت از بازداشت عوامل انتشار فیلم "بارش بادمجان از آسمان پایتخت" خبر داد. به گفته رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ  این افراد مدعی شدند که در حال انجام یک کار تحقیقاتی در بخش جلوه‌های ویژه بودند که یکی از این کلیپ ها به صورت اتفاقی در فضای مجازی پخش شده است! سردار علی ذوالفقاری همچنین گفته این گروه تأکید داشتند به اطلاع مردم برسانند که وابسته به هیچ گروه و جناح خاصی نیستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید